Rekord utasforgalom várható a nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Budapest Airport felkészült a nyári csúcsforgalom kezelésére, de az esetleges késésekre, járatkimaradásokra is. A Budapest Airport vállalati kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezérigazgató-helyettese az InfoRádióban elmondta: a 2025-ös év első öt hónapjában több mint hétmillióan fordultak meg a repülőtéren, és a nyári időszakban további jelentős, dinamikus növekedésre számítanak. Kiemelte, hogy soha nem látott számú (136) célállomásra lehet közvetlen járattal utazni Budapestről, és mivel szombattól jön az iskolai szünet, még nagyobb számban indulnak majd charterjáratok Ferihegyről. Nyáron háromszor annyi ilyen járat közlekedik majd, mint más időszakokban.
Valentínyi Katalin szerint a légikikötő valamennyi dolgozójának pontos, összehangolt és precíz munkájára lesz szükség, hogy kezelni tudják a csúcsforgalom okozta kihívásokat. Hozzátette: nemcsak a Budapest Airport, hanem a partnervállalataik is felkészültek, de ettől függetlenül lehetnek olyan, rajtuk kívülálló körülmények (például időjárás, repülőgépek műszaki meghibásodása, a személyzet elérhetőségével kapcsolatos problémák), amelyek késésekhez, járattörlésekhez vezethetnek. Ugyanakkor biztos benne, hogy a repülőtér mellett a légiforgalmi irányítók és a légitársaságok számára is a biztonság lesz az elsődleges szempont.
A Budapest Airport vezérigazgató-helyettese elmondta: az esetleges késésekre gondolva úgynevezett BUD:carezone segítő pontokat alakítottak ki a repülőtéren, amelyek az A és a B oldalon is elérhetők mindkét terminálon. Járattörlések vagy késések esetén ezeken a pontokon biztosítják a repülőtéren várakozó utasok gyors tájékoztatását, valamint szükség esetén ételt, italt, higiéniai termékeket, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt, pelenkát biztosítanak. A BUD:carezone-ban az utasok minden, számukra hasznos elérhetőséget és tudnivalót megkapnak.
Nagy előnye, hogy az utasok egy helyen gyors és pontos információkhoz juthatnak.
Valentínyi Katalin beszámolt az elmúlt időszak fejlesztéseiről is. Elkészült a terminálépületet megközelítő híd felújítása, valamint összesen 36 önkiszolgáló, poggyászfeladó automata működik a két terminálon. Ez azért nagyon hasznos, mert nem kell beállni a check-in pult előtt a sorba azoknak az utasoknak, akik otthon elvégzik az online becsekkolást. A önkiszolgáló, poggyászfeladó automaták az A és a B oldalon is elérhetők az indulási csarnokban. A vezérigazgató-helyettese hozzátette: a Budapest Airport munkatársai a helyszínen segítenek azoknak, akik nem járatosak az automaták kezelésében. Akik ezt a lehetőséget választják, azoknak ki kell nyomtatniuk a poggyászcímkét, és csak utána adhatják fel csomagjukat.
A fejlesztések a biztonsági ellenőrzéseket is érintették. A legforgalmasabb biztonsági sávokban olyan modern testszkennereket telepítettek, amelyek sokkal hatékonyabb ellenőrzést tesznek lehetővé. Valentínyi Katalin emlékeztetett: a korábbi bejelentésnek megfelelően bővíteni fogják a 2-es terminál utasfelvételi csarnokát és a parkolók kapacitása is folyamatosan bővül majd.