A GVH eljárása megállapította, hogy a Babybeet termékeket forgalmazó cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, amikor az általa forgalmazott illóolajokat és balzsamokat, mint kozmetikai termékeket megalapozatlan, egészségre vonatkozó, illetve gyógyhatást ígérő állításokkal („erősíti az immunrendszert”, „segíti a jobb alvást”, „segít az allergia csökkentésében”, „kezeli a náthát és az influenzát”, „enyhíti a növekedési fájdalmakat”) népszerűsítette.
A vizsgálat azt is feltárta, hogy a vállalkozás a termékeit az általa létrehozott, valós szakmai szervezeti hátteret nélkülöző „Pediatrikus Aromaterápia Szakértői Egyesület” Facebook-profillal jogsértő módon reklámozta. Azt a hamis benyomást keltették, mintha a szakértői egyesület független szervezetként eljárva ajánlaná az érintett kozmetikumokat, illóolajokat. A vállalkozás nemcsak a magyar jogszabályokat sértette meg, hanem a vonatkozó európai uniós rendeletet is – írták.
A GVH Versenytanácsa a jogsértések következményeként a bírság mellett megtiltotta a magatartás további folytatását. Súlyosító körülményként vették figyelembe, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja kifejezetten kisgyermekes szülőket, családokat célzott.
Kiemelték: a versenyhivatal nagy figyelmet fordít azon cégek, illetve termékek vizsgálatára, amelyek esetében a kereskedelmi kommunikáció időseket, betegeket, vagy például kisgyermekes szülőket, családokat céloz. A GVH hangsúlyosan felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy kereskedelmi kommunikációjuk során minden esetben valós, és igazolható állításokat tegyenek – közölték.
(Címlapképünk illusztráció.)