Infostart.hu
eur:
391.32
usd:
331.63
bux:
110941.69
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Unsplash

Eladósodott tankerületek, de a jutalom megérkezett a tanárokhoz

Egy hónap alatt mintegy két és félszeresére nőtt a tankerületi központok lejárt tartozásállománya - legalábbis ez olvasható ki a Magyar Államkincstár novemberi időszakra vonatkozó összesítéséből.

A központi költségvetési szervek tartozásait felsoroló listán a 60-ból ezúttal 15 tankerületi központ van feltüntetve. Az összes lejárt tartozásuk novemberben 1043 millió forint volt, ami 615 millió forinttal több, mint októberben - írja a nepszava.hu.

Jóval kisebb mértékben, de nőtt a szakképzési centrumok lejárt tartozásállománya is. A MÁK adóslistáján 18 szakképzési centrum szerepel, összesen 127 millió forint tartozással, ami 50 millió forinttal több, mint októberben.

A MÁK novemberi adóslistáján ugyanakkor sokkal kevesebb tankerületi központ szerepel most, mint tavaly.

2023 novemberében 36 tankerületi központnak volt összesen 1827 millió forint lejárt tartozása.

A Klebelsberg Központ elnöke az InfoRádióban december közepén azt mondta, minden tankerületi központban kapnak év végi juttatást a pedagógusok, valamint a nevelést és oktatást közvetlenül segítő dolgozók. Minimum 75 ezer forintot, de az igazgatók növelhetik az összeget az elvégzett munka és teljesítmény alapján. Hajnal Gabriella szerint ez átlagosan 187,5 ezer forint, de a felső határ 300 ezer forint is lehet. Az Infostart beszélt egy 55 évnél idősebb tanárral, ő nettó 100 ezer forintot kapott.

Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Mérsékelt növekedést mutat az EU autópiaca, a volumen viszont továbbra is nagyjából harmadával elmarad a Covid előtti szintektől. A valódi sztori viszont nem is a darabszámokban keresendő, hanem a piac struktúrájának átalakulásában. Az elektromos hajtások törnek előre, miközben a benzin-dízel vonal látványos ütemben zsugorodik. Eközben a gyártói oldal egy másik, de mégis a piaci struktúra átalakulásával összefüggő történetet mesél el. Az elektromos autózásban erős kínai gyártók törnek be a piacra, mostanra érdemi szeletet kihasítva abból, miközben az "európai nagyok" közé tartozó Stellantis komoly piacvesztést szenved el, és a Tesla vonzereje is jelentősen csökken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 11:16
×
×
×
×