eur:
400.02
usd:
368.94
bux:
86851.38
2025. március 11. kedd Szilárd
Mercedes-Benz CLA gépkocsi a gyártósoron a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2015. március 25-én. A gyárban három éve kezdték meg a B-osztályú, 2013-ban a CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting autók gyártását.
Nyitókép: MTI Fotó: Ujvári Sándor

Milyen hosszú leállás vár a magyar autógyárakra?

Hol hosszabb, hol rövidebb szünettel indul a 2025-ös év, de mindannyian karbantartásra, felkészülésre használják az időt.

Múlt héten jelentette be a kecskeméti Mercedes-gyár, hogy az üzem egy hónapra leáll, december 18-a után legközelebb január 25-én indulnak újra a gyártósorok - írja a hvg.hu.

Az európai autóipar gyengélkedése ellenére a másik három nagy hazai autógyár, azaz az esztergomi Suzuki, a szentgotthárdi Opel és a győri Audi nem tart a megszokottnál hosszabb szünetet, hiszen körülbelül két hétre áll csak le a termelés az ünnepek idejére.

A Suzuki esetén a december 23-a és január 6-a közötti időszakban karbantartásokat, fejlesztési munkálatokat fognak végezni. A lap kérdésére válaszolva a győri Audi is elárulta, náluk is a karbantartásé lesz a főszerep a december vége és január eleje közti szünet.

A szentgotthárdi Opel is két hétre pihenni küldi dolgozóit: a leállás karácsony előtt kezdődik és január elején térnek vissza a munkavállalók a gyártószalag mellé. Kaszás Zoltán, az Opel-tulajdonos Stellantis magyarországi szóvivője a lapnak elmondta, ezen időszak alatt ők is karbantartási munkálatokat fognak végezni. A gyár évente kétszer áll le rövid időre, egyszer télen, egyszer pedig nyáron.

A lap megkereste a Mercedest is, hogy megtudakolja, a többi gyárral ellentétben miért állnak le kétszer annyi időre. A cég válaszában közölte, hogy személygépkocsi- és hajtásláncgyártó üzemeiben "a téli termelési szünet a korábbi évek gyakorlatának megfelelően általában több hétig tart, azonban az egyes gyárak pontos leállási és indulási időpontjai eltérőek lehetnek."

A leállás alatt jellemzően a Mercedesnél is karbantartási és átalakítási munkálatok zajlanak, a kecskeméti üzemben elsősorban utóbbiak az "az MMA és az MB.EA platformra épülő új modellek gyártására történő felkészülés jegyében" - írja a lap a cég válasza alapján, akik azt is hozzátették, hogy "a munkavállalók távollétének szabályozása a rendelkezésre álló munkajogi eszközökkel, például szabadsággal vagy munkaidőkerettel kerül biztosításra".

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Krízisben a kávé: meddig drágulhat még a magyarok kedvence?

Krízisben a kávé: meddig drágulhat még a magyarok kedvence?

Nem egészen egy év alatt duplázott a zöld kávé világpiaci ára. Ekkora emelkedés után joggal vetődik fel a kérdés a kávét fogyasztók és az ebbe a termékbe befektetők között is, mikor lehet a trendben megtorpanás, vagy visszaesés. A kávé árára ható tényezők alakulását, és azt hogy lehet-e jó minőségű kávét fenntartható módon előállítani a világban, Szabolcsi Lajossal a Dallmayr Magyarország ügyvezető igazgatójával néztük végig.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×