Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Pixabay

PwC-felmérés: mit ajándékozunk az idén karácsonyra, és mennyiért?

Az online vásárlók 74 százaléka, vagyis több mint hárommillió magyar fog ajándékozni karácsonykor, a válaszadók átlagosan 84 ezer forintot költenek, és összesen hat embert ajándékoznak meg – ez derült ki a PwC felméréséből. A legtöbben játékot vesznek, de egyre népszerűbb, hogy élményt adnak ajándékba. Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC e-kereskedelmi szolgáltatási csapatának vezető menedzsere beszélt a részletekről az InfoRádióban.

Az online is vásárló internetezők 4,2 millió fős sokasága körében kutatás készült 2024 novemberében, amelyből a PwC számára az derült ki, hogy jobb lesz a karácsonyi szezon, mint tavaly ilyenkor.

"Tavaly nagyon magas inflációval terhelt éven voltunk túl. Idén visszafogottabb volt az infláció, ismét emelkedésnek indultak a reálbérek. Ennek ellenére nem nagyon indultak el a költések az év első két negyedévében, de azt láttuk, hogy a harmadik negyedévben egy kicsit élénkült már a fogyasztás, és hogy karácsonyra – nemcsak a tervek és a kutatás alapján, hanem a kereskedő partnereink visszajelzései alapján is – a tavalyinál jobb szezon várható" – mondta az InfoRádióban Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC e-kereskedelmi szolgáltatási csapatának vezető menedzsere.

A 4,2 millió fős bázisból mintegy 3,1 millió fő mondta azt, hogy tervez idén is ajándékot vásárolni, átlagosan hat embernek, és átlagosan 84 ezer forint értékben. "Ez a teljes piacot értelmezve azt jelenti, hogy a belföldi negyedik negyedéves online forgalom ötöde kifejezetten karácsonyi ajándék miatt keletkezik" – fűzte hozzá.

A vásárlók nemcsak online, hanem hagyományos üzletekben is vásárolnak, és az online vásárlók sem csak a magyar webáruházaktól, külföldiektől is vesznek.

A legtöbben (93 százalék) megfordulnak a hazai webshopokban,

és 65 százaléknyian elmennek a plázákba körülnézni, vásárolni. A boltok, szaküzletek, szupermarketek választéka szintén szóba jön a karácsony kapcsán, ez 61 százalékos arányban van jelen. Külföldről minden harmadik online vásárló rendel (35 százalék), és magánszemélyektől is vásárolunk (10 százalék).

Az online térben 260 milliárd forintnyi az összes árucsere.

A válaszadók a PwC kérdésére azt mondták, hogy leginkább a termékek minőségét veszik figyelembe (5-ös skálán 4,48). Második helyen a megajándékozottak igényei szerepelnek (4,46), de nagyon fontos továbbra is a termék ár-érték aránya (4,37).

A legtöbben játékot vásárolnak, a válaszadók 45 százaléka mondta, hogy ebben a kategóriában tervez vásárlást karácsonyra. Népszerűek még a ruházati cikkek (42 százalék), a könyvek (41), a szépségápolás (33), a lakásfelszerelés-barkácseszköz (21), és szintén népszerűek még a szórakoztató elektronikai termékek (21). Ezt követik aztán a nem tárgyi utalványok, de egyre népszerűbb, hogy élményt adunk ajándékba.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×