Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Lázár János építési és közlekedési miniszter, Lepsényi István, a szövetség elnöke és Szabó Gábriel, a MOL-csoport downstream üzletágának ügyvezető igazgatója (b-j) a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség Hydrogen Open 2024 címmel megrendezett nemzetközi konferenciáján a MOL Campus épületében 2024. január 18-án.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Lázár János: a logisztika és a mobilitás kulcsfontosságú Magyarország számára

Az építési és közlekedési miniszter szerint az ország geopolitikai pozíciója jelentősen felértékelődött, így Magyarország lehetne az áteresztő zsilip nyugat és kelet között.

A miniszter, a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség nemzetközi konferenciáján, stratégiai feladatnak nevezte, hogy Magyarország a 21. század autóipari kihívásaira válaszolni képes ipari központ legyen. Ezért fordítják az elektromobilitás felé a magyar autóipari kapacitásokat, ugyanakkor emellett a jövő új iparágai felé is nyitni kell, így a kormány fontosnak tartja a hidrogénszövetséggel való együttműködést - fejtette ki.

Magyarország csak akkor tud erős autóipari bázis maradni, ha a legmodernebb technológiák felé nyit, ez jelenthet versenyképességi előnyt - hangsúlyozta Lázár János. Az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartozó szakterületeken az energia világában történt változások kardinális jelentőségűek, minden fejlesztésnek, technológiai innovációnak komoly tétje van a hétköznapokra nézve - mutatott rá.

"Ha azt akarjuk, hogy Magyarországon keresztül menjen a személy- és áruforgalom keletről-nyugatra, ahhoz megfelelő infrastruktúra és járműpark szükséges, ezért az erőforrásainkat erre is szeretnénk felhasználni" - fogalmazott a miniszter.

Lázár János felidézte: a MÁV-Volán csoport 6500 milliárd forintos, tízéves fejlesztési tervét terjesztették a kormány elé.

A miniszter ismertette: Lepsényi István, a MÁV igazgatóságának elnöke, egyben a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke célul tűzte ki, hogy három éven belül megjelenjenek hidrogénhajtású vonatok a vasúttársaságnál és hidrogénhajtású autóbuszok a Volánnál.

A MÁV járművei harminc év fölöttiek, és a Volán-csoport is folyamatos megújításra szorul annak érdekében, hogy átlagosan nyolcéves járműparkot tudjon fenntartani. Biztos, hogy járműveket fog vásárolni a vállalatcsoport a következő években, de nem mindegy, hogy milyen technológiával - emelte ki.

A kormány nyitott minden, az új típusú energiaforrások felhasználásával kapcsolatos párbeszédre, ami az segíti, hogy a magyar állam bevonhassa az alternatív energiaforrásokat az ország közlekedési és logisztikai rendszerének megszervezésébe - hangsúlyozta Lázár János.

A Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség kétnapos, Hydrogen Open 2024 nemzetközi konferenciájának a budapesti Mol Campus ad otthont.

A rendezvényt megnyitó beszédében Szabó Gabriel, a Mol csoportszintű downstream ügyvezető igazgatója elmondta: a Mol kiemelt célja, hogy felgyorsítsa a zöld energiaátmenetet a kelet-közép-európai régióban, és ebben a hidrogénnek is kiemelt szerepet szán. A zöld hidrogén segítségével akár a harmadával is csökkenthetik finomítóik károsanyag-kibocsátását - jelezte.

Ha az energetikai vállalatok, az autóipari szakemberek és a döntéshozók hatékonyan tudnak együttműködni, a hidrogénnek jelentős szerepe lehet a mobilitás jövőjében is - fejtette ki.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×