eur:
411.12
usd:
394.88
bux:
79350.09
2024. november 22. péntek Cecília
A 2021. január 4-én közreadott képen a Foxconn Technology Group tajvani elektronikai termékeket gyártó cég elektromos autókhoz fejlesztett platformjának bemutatója Tajpejben 2020. október 16-án. Sajtóértesülések szerint a Foxconn stratégiai együttműködésről tárgyal az elektromos autók gyártásával foglalkozó, kínai székhelyű Byton startup vállalkozással.
Nyitókép: MTI/EPA/Ritchie B. Tongo

Nagy, guruló iPhone-okat fog gyártani a Foxconn

Nem csak Európában zajlik "kockázatmentesítés", vagyis az a folyamat, amelyben a politikai és gazdasági szereplők felkészülnek arra, ha esetleg elmérgesedne az amerikai viszony Kínával például Tajvan miatt.

A világ legnagyobb szerződéses bérgyártója, a tajvani Foxconn elnöke a BBC-nek adott exkluzív interjúban beszélt a cég jövőbeli terveiről, többek közt arról, hogy néhány kínai ellátási lánc elmozdítása mellett az elektromos járművek piacába kíván komolyabban befektetni a jövőben. Liu szerint az Egyesült Államok és Kína közti politikai feszültség miatt a Foxconnak fel kell készülnie a legrosszabbra, tehát akár azokra a forgatókönyvekre, ha netán Peking blokkolná/megszállná Tajvant - írta a hwsw.hu.

A Foxconn leginkább arról ismert, hogy az Apple termékeinek több mint felét gyártja – az iPhone-októl az iMac-ekig –, de ügyfelei közé tartozik a Microsoft, a Sony, a Dell és az Amazon is. Most azonban a cég az eddig a fejlődését hajtó két ország, az USA és Kína között találhatja magát.

A Foxconnál Washington és Peking közti jegesedő viszony mellett attól is tartanak, hogy egy esetleges koronavírus-járvány miatt ismét lezárják az országot és egy-egy fertőzés miatt leállíthatnak üzemeket.

Összességében ezért találták ki, hogy elektromos járműveket fognak gyártani. Liu szerint az EV-k valójában "nagy iPhone-ok". A tajvani gyártó a következő néhány évben az elektromos járművek globális piacának mintegy 5 százalékát szeretné lefedni, ami ambiciózus célnak hangzik annak fényében, hogy eddig csak pár modellt tud felmutatni.

A kockázatmentesítés miatt a kínai cég egyébknét egyes gyártósorokat, különösen a „nemzetbiztonsági termékekhez” kapcsolódó gyártósorokat a cég már elkezdte áthelyezni Kínából Mexikóba és Vietnámba. A vezető vélhetően a Foxconn által gyártott, adatközpontokban használt szerverekre utalt, amik érzékeny információkat tartalmazhatnak.

(A nyitóképen: A 2021. január 4-én közreadott képen a Foxconn Technology Group tajvani elektronikai termékeket gyártó cég elektromos autókhoz fejlesztett platformjának bemutatója Tajpejben 2020. október 16-án. Sajtóértesülések szerint a Foxconn stratégiai együttműködésről tárgyal az elektromos autók gyártásával foglalkozó, kínai székhelyű Byton startup vállalkozással.)

Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×