A vállalat új vezérigazgatója, Bjørn Gulden szerint amennyiben úgy döntenek, hogy nem adják el az Adidas raktáraiban álló Yeezy-cipőket, az dollárszázmilliós nagyságrendű bevételkiesést jelent a cégnek.
"A számok magukért beszélnek, nem úgy teljesítünk, ahogyan kellene" - fogalmazott Bjørn Gulden a BBC cikke szerint.
Az Adidas még nem döntött arról, hogy selejtezze-e Yeezy-készletét.
Ha ez megtörténik, az 500 millió eurós - 193 milliárd forint - veszteséget jelent számukra.
Az üzletág átrendezése további 200 millió euró - 77 milliárd forint - költséget jelent számukra.
Ezen felül a vállalat arra számít, hogy az üzletág átrendezése további 200 millió euróba kerül, összességében tehát akár 700 millió eurós, vagyis 270 milliárd forintos működési veszteségre számíthatnak 2023-ban.
A vállalat azt is közzétette, hogy tavalyi működési eredménye 669 millió euróra - 258 milliárd forintra - csökkent, ami kétharmaddal kevesebb, mint 2021-ben. Az Adidas amerikai tőzsdén jegyzett
részvényei a bejelentést követően közel 9 százalékkal estek.
A tavaly őszi szakítás Kanye Westtel sokba került a cégnek, de nem ez volt az egyetlen nehézség, amellyel szembenézni kényszerültek. Gulden az év elején került az Adidas élére a rivális Pumától, miután elődjét menesztették. Márciusban a vállalat bejelentette, hogy bezárja oroszországi üzleteit és felfüggeszti ottani online áruházát, mivel csatlakozott azon globális márkákhoz, amelyek az ukrajnai invázió nyomán kivonultak az országból. A cég kínai üzletmenetét a szigorú vírusellenes intézkedések is befolyásolták, amelyek miatt az ország nagyvárosait lezárták.