A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közlése alapján közel azonos hívásszám mellett az egy számlás előfizetésre jutó havi átlagos percforgalom, és a hívások átlagos hossza is több mint negyven százalékkal nőtt a vizsgált időszakban. Ezzel szemben a feltöltőkártyás felhasználók 2021-ben 21 százalékkal kevesebb hívást kezdeményeztek havonta, mint nyolc évvel ezelőtt.
Feltehetően az ingyenes üzenettovábbítási lehetőségek elterjedése miatt esett vissza a feltöltőkártyás és a havidíjas mobiltelefon-használatban indított SMS-ek átlagos havi száma.
A lakossági vezetékestelefon-előfizetések száma a vizsgált első két évben nőtt ugyan, de csökkenő mértékben, majd 2017-ben, a DIGI adatszolgáltatásba való bekerülésével – egy egyszeri ugrást követően – stagnálni, majd enyhén csökkenni kezdett a megfigyelt időszak végére. A szegmensben drasztikusan visszaesett hívások száma a percforgalom szolidabb csökkenése mellett, ami az átlagos híváshossz közel 2,5 perccel való növekedését eredményezte.
Mindhárom típusú telefonhasználat esetén a saját hálózatba irányuló hívásforgalom a legjelentősebb, bár az utóbbi nyolc év alatt csökkenő arányú. Tavaly a vezetékes telefonról beszélők második legtöbb forgalmat jelentő hívásiránya a mobil hálózati, utána pedig a helyi, hálózaton kívüli.
A tájékoztatás szerint a belföldi hívásforgalomban a 2014 és 2021 közötti változásokat a szolgáltatók által az átlagos havi költségmutatóhoz benyújtott adatok alapján vizsgálták.
A hatóság 2012-ben dolgozta ki az Átlagos havi költségmutatót a felhasználók tájékoztatása és a fogyasztói tudatosság fokozása érdekében. A legnagyobb mobil- és vezetékestelefon-szolgáltatók, a Magyar Telekom, Yettel, Vodafone, DIGI és Invitel aktuálisan előfizethető díjcsomagjait alapul vevő mutatót a hatóság honlapján havi frissítéssel publikálják – idézték fel a közleményben.