eur:
394.72
usd:
370.35
bux:
65325.36
2024. április 19. péntek Emma
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Gödöllőn, a Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem (MATE)  ünnepi névadó dokumentumának aláírásán 2021. február 1-jén. Az eddig Szent István Egyetem (SZIE) néven működő felsőoktatási intézményhez csatlakozott a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ 11 kutatóintézete és gazdasági társaságai, valamint a Debreceni Egyetem Agrár Kutatóintézetek és Tangazdaság Karcagi Kutatóintézete. A MATE fenntartója a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Palkovics László: tenger helyett vasút

A török-magyar vasúti fejlesztésben Szerbia és Bulgária is benne van.

A vasút lehet a tengeri szállítás alternatívája; erről és az ehhez szükséges fejlesztésekről is egyeztettek a résztvevők a Bulgária-Magyarország-Szerbia-Törökország közlekedési munkacsoport alakuló ülésén - mondta a technológiai és ipari miniszter.

Palkovics László telefonon nyilatkozott Isztambulból, azt mondta, fél éve, utolsó találkozásukkor több témában is egyeztetett török kollégájával, ezek közül az egyik a Budapest-Belgrád vasútvonallal kapcsolatos koordináció volt.

Kiemelte, hogy

Törökország, a Selyemút legnagyobb európai állama konzorciumot hozott létre,

hogy megvizsgálja, miként lehet legjobban kihasználni a török, majd utána a bolgár-szerb-magyar vasútvonalat.

Az orosz-ukrán háború megmutatta, hogy a korábban reálisnak tűnő közlekedési módok kevésbé lesznek járhatók, Ukrajnát el kell kerülni - mondta a miniszter.

Közölte: az Európai Unió jelenleg az áruk 20 százalékát mozgatja vasúton, a cél, hogy ez az arány legalább 50 százalékra nőjön 2050-re.

A közlekedési munkacsoportban azt vitatták meg, hogy a négy ország milyen infrastruktúrát épít ki.

Ugyanakkor az is fontos, hogy a teherfuvarozás járműállománya megfelelő legyen - hangsúlyozta Palkovics László, az egyik legnagyobb problémának nevezve az elavult állományt.

A munkacsoport résztvevői megállapodtak abban, hogy megkezdik megfelelő szerelvények gyártását, és Palkovics László arról számolt be, hogy Magyarország már bele is kezdett a folyamatba.

Abban is megegyeztek, hogy a személyszállítás fejlesztési lehetőségeit is megvizsgálják - közölte a tárcavezető.

Hangsúlyozta, hogy

míg tengeren 45 nap alatt ér az áru Kínából Európába, addig vasúton ez az időtartam csupán 12 nap.

A miniszter úgy fogalmazott: a mostani találkozón megteremtették a lehetőségét annak, hogy alternatív útvonalat ajánljanak a szállításhoz.

Palkovics László közölte, hogy legközelebb októberben egyeztetnek majd, éppen a Budapest-Belgrád vasútvonalon, egy vonaton.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×