Az agrárvállalkozások esetében kimondottan nagy igény volt rá, mert a klasszikus Széchenyi beruházási hiteleket az iparra és szolgáltatószektorra tervezték. Ezeknek a vállalkozások a mérlegszerkezetük és az árbevételük szezonalitása miatt hátrányban voltak, most egy olyan termék jött létre, amely figyelembe veszi az ágazat sajátosságait – mondta Szabó Norbert, a Sberbank mikrovállalati üzletágvezetője.
A szakember szerint csaknem félmillió hazai agrárvállalkozás számára jelent megoldást fejlesztésre és túlélésre egyaránt. A korábbi piaci hitelekhez képest relatíve olcsó megoldás, mert kis önerővel, hosszú türelmi idővel kínálják a bankok, és a hitelösszeg is magas.
A turiszikai kártya egyértelműen a napokban újabb korlátozásokkal sújtott szektornak életmentő, azt a szektort célozza, amelynek a jövője a leginkább bizonytalanná vált a koronavírus-jávány miatt. Bővítették a igénybevevők körét, taxisok, előadóművészeti vállalkozások is bekerültek. Ez teljesen ingyenes hitel, így kimondottan attraktív a termék.
"Mind a két termék megmaradhat a válság után is, persze más kamattámogatással, mert életképes, jó megoldás sok vállalkozásnak" – mondta Szabó Norbert.