INFORÁDIÓ 
2020. október 20. kedd
Vendel

e-mobilitás

lítium

akkumulátor

samsung

göd

komárom

sk battery manufacturing kft.

Elektromos autót töltenek fel egy OMV töltőállomáson a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron 2017. január 25-én.

Év végén indulhat a próbaüzem a komáromi akkumulátorgyárban

Infostart

Az e-autógyártásban is komoly beszállítói kapacitás kezd kiépülni Magyarországon, főleg az ázsiai gyártók léptek, és jelenleg két óriási akkumulátorgyár építése is zajlik.

Jelenleg két óriási, e-autózásban fontos beszállítói üzemberuházás is zajlik Magyarországon: mindkettő dél-koreai hátterű, és a cégek elsősorban az európai e-autógyártást tervezik innen kiszolgálni. Az SK Battery Manufacturing Kft. komáromi gyára jó ütemben készül, amint azt a novekedes.hu írta, a tervek szerint 2020 utolsó negyedévében elindulhat az elektromos autókhoz szánt akkumulátorok próbagyártása. Dél-Koreában egyébként ez a cég fejlesztett először lítium-ion akkumulátort. 2006-ban indult a gyártás, és 2010-ben a vállalkozás nyerte el az első koreai elektromos autóhoz, a Hyundai BlueOn-hoz a beszállítói pozíciót.

A 239 milliárd forintos beruházással készülő komáromi üzem évi 140 ezer autó gyártásához járulhat hozzá, korábban kiszivárgott hírek szerint elsősorban az európai Volkswagen-gyártáshoz fog Magyarországról beszállítani. A magyar gyár lesz az első, Koreán kívüli üzemük, amely 430 ezer négyzetméteren fogja gyártani a 7,5 GWh-os aksikat, amelyek egyetlen töltéssel akár 500 kilométerig is bírják. A tervek szerint 1400 munkahelyet létesítenének 2022-ig.

A másik jelentős beruházás a Samsung SDI gödi akkumulátorgyárának az iparűzési adó kormányzati elvonása miatt elhíresült bővítése. Az üzemet 390 milliárd forintos beruházással fejlesztik, amely 1200 új munkahelyet teremt majd hosszabb távon. A tervezett kapacitás a szaksajtó szerint hasonló lesz a világ legnagyobb üzemeiéhez, mint a Tesla nevadai gyára, vagy a wolfsburgi VW csarnok.

Bár a e-mobilitásban még nem dőlt el véglegesen, hogy melyik hajtásmegoldás lesz a végleges befutó – a hibrid vagy a tisztán elektromos –, és az akkumulátorgyártásban is komoly technológiai áttörést várnak a lítiumos technológia hatékonyságbeli korlátainak letörése érdekében, Magyarország talán képes lesz kihasználni, és profitálni az átmeneti időszakban is az időben megszerzett beruházások révén.

Nyitókép: Mohai Balázs
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018