Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Elektromos autót töltenek fel egy OMV töltőállomáson a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron 2017. január 25-én.
Nyitókép: Mohai Balázs

Év végén indulhat a próbaüzem a komáromi akkumulátorgyárban

Az e-autógyártásban is komoly beszállítói kapacitás kezd kiépülni Magyarországon, főleg az ázsiai gyártók léptek, és jelenleg két óriási akkumulátorgyár építése is zajlik.

Jelenleg két óriási, e-autózásban fontos beszállítói üzemberuházás is zajlik Magyarországon: mindkettő dél-koreai hátterű, és a cégek elsősorban az európai e-autógyártást tervezik innen kiszolgálni. Az SK Battery Manufacturing Kft. komáromi gyára jó ütemben készül, amint azt a novekedes.hu írta, a tervek szerint 2020 utolsó negyedévében elindulhat az elektromos autókhoz szánt akkumulátorok próbagyártása. Dél-Koreában egyébként ez a cég fejlesztett először lítium-ion akkumulátort. 2006-ban indult a gyártás, és 2010-ben a vállalkozás nyerte el az első koreai elektromos autóhoz, a Hyundai BlueOn-hoz a beszállítói pozíciót.

A 239 milliárd forintos beruházással készülő komáromi üzem évi 140 ezer autó gyártásához járulhat hozzá, korábban kiszivárgott hírek szerint elsősorban az európai Volkswagen-gyártáshoz fog Magyarországról beszállítani. A magyar gyár lesz az első, Koreán kívüli üzemük, amely 430 ezer négyzetméteren fogja gyártani a 7,5 GWh-os aksikat, amelyek egyetlen töltéssel akár 500 kilométerig is bírják. A tervek szerint 1400 munkahelyet létesítenének 2022-ig.

A másik jelentős beruházás a Samsung SDI gödi akkumulátorgyárának az iparűzési adó kormányzati elvonása miatt elhíresült bővítése. Az üzemet 390 milliárd forintos beruházással fejlesztik, amely 1200 új munkahelyet teremt majd hosszabb távon. A tervezett kapacitás a szaksajtó szerint hasonló lesz a világ legnagyobb üzemeiéhez, mint a Tesla nevadai gyára, vagy a wolfsburgi VW csarnok.

Bár a e-mobilitásban még nem dőlt el véglegesen, hogy melyik hajtásmegoldás lesz a végleges befutó – a hibrid vagy a tisztán elektromos –, és az akkumulátorgyártásban is komoly technológiai áttörést várnak a lítiumos technológia hatékonyságbeli korlátainak letörése érdekében, Magyarország talán képes lesz kihasználni, és profitálni az átmeneti időszakban is az időben megszerzett beruházások révén.

Címlapról ajánljuk
Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Nagyon is létezik gasztroturizmus – mondta Vinkó József, a Magyar Konyha magazin főszerkesztője az InfoRádió Aréna című műsorában, és felhívta a figyelmet újonnan összeállított gasztroséta helyekre. Beszélt arról is, hogy a hozzánk látogató külföldiek hetven százaléka milyen ételt keres, és hogy leáldozik-e a fine dining csillaga. Megtudhattuk tőle azt is, miért „házasítják” a japán és a perui konyhát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Bár a diplomácia hagyományosan elsősorban nemzetállami feladatként jelenik meg, az utóbbi évtizedekben számos más szereplő – például civil szervezetek, vállalatok, multinacionális intézmények, valamint települési és területi önkormányzatok – is aktívan részt vesz a nemzetközi kapcsolatok alakításában. Az önkormányzatok így saját nemzetközi hálózataik révén bővítik mozgásterüket, tanulnak egymástól, átveszik egymás bevált gyakorlatait, és cserélnek közpolitikai modelleket. Az önkormányzati, vagy más néven szubnacionális diplomácia azt jelenti, hogy a nemzeti kormányok alatti közigazgatási egységek közvetlenül létesítenek és ápolnak külföldi partnerkapcsolatokat. Budapest esetében is az figyelhető meg, hogy az elmúlt években egyre határozottabban lép fel önálló, saját útját járó szereplőként a nemzetközi porondon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×