eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Sassnitz-Mukran, 2016. december 6.Daruval rakodják az Északi Áramlat (Nord Stream) földgázvezeték új, 1200 kilométer hosszú vezetékpárjának megépítéséhez szükséges elemeket az északkelet-németországi Sassnitz-Mukran kikötőjében 2016. december 6-án. A földgázvezeték új vezetékpárjának megépítéséről 2015 júniusában írt alá szándéknyilatkozatot a szentpétervári gazdasági fórumon az E.On, a Shell, és az ÖMV olajvállaltok, valamint a Gazprom orosz állami gázipari monopólium képviselői. Az évi 55  milliárd köbméteres gázszállítási kapacitásra tervezett vezeték lefektetése a tervek szerint 2017-ben kezdődik meg. (MTI/EPA/Jens Büttner)
Nyitókép: MTI/EPA/Jens Büttner

Zöld jelzést kapott a dánoktól az Északi Áramlat 2

Dánia megadta az engedélyt a csővezeték-fektető hajóknak a földgázvezeték utolsó szakaszának lefektetésére felségvizein.

A gázvezetéknek a túlnyomórészt a Balti-tenger fenekén húzódó, az oroszországi Viborgtól egészen a németországi Greifswaldig vezető 1230 kilométeres nyomvonala már szinte teljes egészében elkészült, a dán felségvizeket keresztező 120 kilométeres szakasz kivételével.

Az oroszországi gázmezőket az európai fogyasztókkal összekötő vezeték megépítését erősen ellenezte Washington mellett az orosz gázszállítások két korábbi tranzitországa, Lengyelország és Ukrajna is. Washington Oroszország európai gazdasági és politikai befolyásának az erősödésétől tartva igyekezett megakadályozni a projekt kivitelezését, a két tranzitország pedig bevételének elveszítését fájlalja.

A projekt kivitelezése tavaly decemberben állt le, amikor Washington szankciók alá helyezte a munkálatokban részt vevő vállalatokat, közöttük a csővezeték fektetését végző hajók üzemeltetőjét, a svájci-holland Allseas vállalatot.

A dán energiaügyi minisztérium mostani döntésével a pozíciójukat horgonnyal rögzítő hajók számára engedélyezte a vezeték fektetésének folytatását. A washingtoni szankciók továbbra is érvényben vannak a magasabb technológiai szintet képviselő, önmagukat hajtóműveik erejével automatikusan pozicionáló hajókra vonatkozóan.

Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×