INFORÁDIÓ 
2020. augusztus 12. szerda
Klára

földgáz

északi áramlat 2

dánia

Sassnitz-Mukran, 2016. december 6.Daruval rakodják az Északi Áramlat (Nord Stream) földgázvezeték új, 1200 kilométer hosszú vezetékpárjának megépítéséhez szükséges elemeket az északkelet-németországi Sassnitz-Mukran kikötőjében 2016. december 6-án. A földgázvezeték új vezetékpárjának megépítéséről 2015 júniusában írt alá szándéknyilatkozatot a szentpétervári gazdasági fórumon az E.On, a Shell, és az ÖMV olajvállaltok, valamint a Gazprom orosz állami gázipari monopólium képviselői. Az évi 55  milliárd köbméteres gázszállítási kapacitásra tervezett vezeték lefektetése a tervek szerint 2017-ben kezdődik meg. (MTI/EPA/Jens Büttner)

Zöld jelzést kapott a dánoktól az Északi Áramlat 2

Infostart / MTI

Dánia megadta az engedélyt a csővezeték-fektető hajóknak a földgázvezeték utolsó szakaszának lefektetésére felségvizein.

A gázvezetéknek a túlnyomórészt a Balti-tenger fenekén húzódó, az oroszországi Viborgtól egészen a németországi Greifswaldig vezető 1230 kilométeres nyomvonala már szinte teljes egészében elkészült, a dán felségvizeket keresztező 120 kilométeres szakasz kivételével.

Az oroszországi gázmezőket az európai fogyasztókkal összekötő vezeték megépítését erősen ellenezte Washington mellett az orosz gázszállítások két korábbi tranzitországa, Lengyelország és Ukrajna is. Washington Oroszország európai gazdasági és politikai befolyásának az erősödésétől tartva igyekezett megakadályozni a projekt kivitelezését, a két tranzitország pedig bevételének elveszítését fájlalja.

A projekt kivitelezése tavaly decemberben állt le, amikor Washington szankciók alá helyezte a munkálatokban részt vevő vállalatokat, közöttük a csővezeték fektetését végző hajók üzemeltetőjét, a svájci-holland Allseas vállalatot.

A dán energiaügyi minisztérium mostani döntésével a pozíciójukat horgonnyal rögzítő hajók számára engedélyezte a vezeték fektetésének folytatását. A washingtoni szankciók továbbra is érvényben vannak a magasabb technológiai szintet képviselő, önmagukat hajtóműveik erejével automatikusan pozicionáló hajókra vonatkozóan.

Nyitókép: MTI/EPA/Jens Büttner
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018