INFORÁDIÓ 
2020. július 9. csütörtök
Lukrécia

koronavírus

pánikvásárlás

kiskereskedelem

növekedés

forgalom

érték

Pánikvásárlásban is az európai élbolyban végzett Magyarország

Pánikvásárlásban is az európai élbolyban végzett Magyarország

Infostart

A meglehetősen döcögős kiskereskedelmi évkezdetet erősen felpörgette a koronavírus-járvány miatti felvásárlási láz: Európában közel 10 százalékos növekedést mért az első negyedéves adatokban a Nielsen.

Európában 9,8 százalékkal dobta meg a koronavírus járvány miatti pánikvásárlási hullám az idei első negyedéves kiskereskedelmi forgalmat, míg ehhez képest

Magyarországon 17,7 százalékos bővülést hozott

- derül ki a Nielsen negyedévente megjelentetett európai elemzéséből, amely egyébként a vizsgált 21 ország mindegyikében növekedést mért. A magyar érték a második legnagyobb növekedés a kontinensen, a legnagyobb forgalombővülést 25,4 százalékkal Törökország produkálta. A dobogóra még a portugál 14,5 százalékos forgalombővülés fért fel. A lista másik végén Norvégia (+6,8 százalék), Svájc (+7,7 százalék) és Hollandia (8,1 százalék) áll.

Az öt legnagyobb európai piacon március utolsó két hete során harmadával lőtt ki a kiskereskedelem értékbeli forgalma. A kiskereskedelem mennyiségi forgalma 8 százalékkal bővült.

„A piaci szereplők számára egy sor nehézséget – többek között kapacitáshiányt, elővigyázatossági intézkedések szükségességét, az online vásárlás iránt megugró igényt – is hozó járványhelyzet minden országban a gyors és nagy volumenű beraktározás felé terelte a fogyasztókat – mondta a cég közleménye szerint Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

A március közepén bejelentett veszélyhelyzet, és a hónap végén életbe léptetett kijárási korlátozás eredményeképp 18 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek piaca. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és a kozmetikumok piacát érintő átlagos mennyiségi növekedés a vizsgált időszakban 13,3 százalékon állt, míg Európában ez az érték 7,5 százalék volt.

A pánikvásárlás miatt a hazai élelmiszerpiac értékben 12,3 százalékkal bővült, míg a vegyi áruké összesen 17,3 százalékkal nőtt az első negyedévben. „Ha csak a mennyiségi növekedést nézzük, a hazai FMCG-piac ezzel is a top 3-ban van Európában” - tette hozzá Kovács Gergely.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Nyitókép: Pixabay.com
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018