eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Nyitókép: Pixabay.com

Pánikvásárlásban is az európai élbolyban végzett Magyarország

A meglehetősen döcögős kiskereskedelmi évkezdetet erősen felpörgette a koronavírus-járvány miatti felvásárlási láz: Európában közel 10 százalékos növekedést mért az első negyedéves adatokban a Nielsen.

Európában 9,8 százalékkal dobta meg a koronavírus járvány miatti pánikvásárlási hullám az idei első negyedéves kiskereskedelmi forgalmat, míg ehhez képest

Magyarországon 17,7 százalékos bővülést hozott

- derül ki a Nielsen negyedévente megjelentetett európai elemzéséből, amely egyébként a vizsgált 21 ország mindegyikében növekedést mért. A magyar érték a második legnagyobb növekedés a kontinensen, a legnagyobb forgalombővülést 25,4 százalékkal Törökország produkálta. A dobogóra még a portugál 14,5 százalékos forgalombővülés fért fel. A lista másik végén Norvégia (+6,8 százalék), Svájc (+7,7 százalék) és Hollandia (8,1 százalék) áll.

Az öt legnagyobb európai piacon március utolsó két hete során harmadával lőtt ki a kiskereskedelem értékbeli forgalma. A kiskereskedelem mennyiségi forgalma 8 százalékkal bővült.

„A piaci szereplők számára egy sor nehézséget – többek között kapacitáshiányt, elővigyázatossági intézkedések szükségességét, az online vásárlás iránt megugró igényt – is hozó járványhelyzet minden országban a gyors és nagy volumenű beraktározás felé terelte a fogyasztókat – mondta a cég közleménye szerint Kovács Gergely, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

A március közepén bejelentett veszélyhelyzet, és a hónap végén életbe léptetett kijárási korlátozás eredményeképp 18 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek piaca. A hazai élelmiszereket, háztartási vegyi árukat és a kozmetikumok piacát érintő átlagos mennyiségi növekedés a vizsgált időszakban 13,3 százalékon állt, míg Európában ez az érték 7,5 százalék volt.

A pánikvásárlás miatt a hazai élelmiszerpiac értékben 12,3 százalékkal bővült, míg a vegyi áruké összesen 17,3 százalékkal nőtt az első negyedévben. „Ha csak a mennyiségi növekedést nézzük, a hazai FMCG-piac ezzel is a top 3-ban van Európában” - tette hozzá Kovács Gergely.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×