A müncheni székhelyű vállalat felfüggeszti az önvezető technológia fejlesztésére kötött együttműködést a Daimler csoporthoz tartozó Mercedes-Benz autógyártóval.
A cég jelenleg mintegy 126 ezer embert foglalkoztat. A túlélés érdekében a német gyárakban bevezették a kieső bér egy részének állami támogatású pótlására épülő rövidített munkaidőt, és még májusban is több mint 30 ezer dolgozót alkalmaztak ebben a rendszerben.
A BMW vezetése jelezte, hogy további intézkedésekre van szükség a kereslet meredek visszaesése miatt. Ezért hatezer munkahelyet számolnak fel,
gyakorlatilag mindet Németországban.
Az elbocsátások és a létszámstop bevezetése mellett felajánlják az előrehozott nyugdíjazás lehetőségét, illetve nem hosszabbítják meg a határozott idejű munkaszerződéseket.
A koronavírus-járvány és a terjedését fékező szigorú intézkedések következtében az utóbbi hónapokban meredeken csökkentek az autóeladások. Németországban májusban az előző évhez képest feleannyi új autót értékesítettek, a nagy gyártók közül
a Volkswagen, a BMW és a Daimler eladásai nagyjából felére estek vissza.
A BMW a járvány miatti két hónap kényszerszünet után májusban fokozatosan indította újra a termelést gyáraiban. A német konszern értékesítése január-márciusban éves összevetésben 20,6 százalékkal csökkent, csak 477 ezer autót értékesítettek a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból. Mindez azok után, hogy a tavalyi negyedik negyedév a társaság történetének legjobb három hónapja volt.