eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Forrás: Pixabay.com

Nem dübörög a vezető vasúti áruszállító

A Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) adózás utáni vesztesége tavaly közel 3,8 milliárd forintra nőtt az előző évi 2,6 milliárdról, árbevétele majdnem 10 százalékkal 72 milliárd forintra csökkent.

A Világgazdaság emlékeztet, hogy országos szinten egyedül az osztrák állami tulajdonú RCH vállal úgynevezett egyeskocsi szolgáltatást, amely támogatás nélkül szinte életképtelen. E szolgáltatás a hazai vasúti árufuvarozás mintegy negyedét teszi ki, és fenntartásán vállalkozások ezreinek a működése múlik.

Megjegyzik: a gazdasági lap már hetekkel ezelőtt arról értesült, hogy a terület állami támogatásáról szóló rendelet „napokon belül megjelenik”, az intézkedés azonban még várat magára.

Jobban szerepelt tavaly a részben szintén osztrák hátterű GYSEV Cargo, amelynek árbevétele 15,5 milliárd forintra nőtt 2019-ben, 0,6 milliárdos üzemi eredménye a mutató háromszorozódását jelenti, adózott eredménye pedig 536 millió forintra emelkedett az előző évi 213 millióról.

Az MMV Magyar Magánvasút Zrt. – amely a vasúti áruszállítás liberalizálásával megjelenő kisebb cégek közül a legnagyobb – 154 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet, míg az előző évben 286 millió forint nyeresége volt. Az árbevétele csaknem 20 százalékkal, 8,3 milliárd forintra esett – olvasható.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×