A Világgazdaság emlékeztet, hogy országos szinten egyedül az osztrák állami tulajdonú RCH vállal úgynevezett egyeskocsi szolgáltatást, amely támogatás nélkül szinte életképtelen. E szolgáltatás a hazai vasúti árufuvarozás mintegy negyedét teszi ki, és fenntartásán vállalkozások ezreinek a működése múlik.
Megjegyzik: a gazdasági lap már hetekkel ezelőtt arról értesült, hogy a terület állami támogatásáról szóló rendelet „napokon belül megjelenik”, az intézkedés azonban még várat magára.
Jobban szerepelt tavaly a részben szintén osztrák hátterű GYSEV Cargo, amelynek árbevétele 15,5 milliárd forintra nőtt 2019-ben, 0,6 milliárdos üzemi eredménye a mutató háromszorozódását jelenti, adózott eredménye pedig 536 millió forintra emelkedett az előző évi 213 millióról.
Az MMV Magyar Magánvasút Zrt. – amely a vasúti áruszállítás liberalizálásával megjelenő kisebb cégek közül a legnagyobb – 154 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet, míg az előző évben 286 millió forint nyeresége volt. Az árbevétele csaknem 20 százalékkal, 8,3 milliárd forintra esett – olvasható.