INFORÁDIÓ
2021. szeptember 26. vasárnap
Jusztina, Pál

koronavírus

volkswagen

németország

Védőmaszkoos munkás a Volkswagen wolfsburgi gyárában 2020. április 27-én. A német járműgyártó ezen a napon újraindította a koronavírus-járvány miatt korábban leállított termelést.

Felbőgtek a motorok a Volkswagen csoport legnagyobb autógyárában

Infostart / MTI

Öt hét szünet után újraindították a termelést hétfőn a wolfsburgi autógyárban. A 70 ezer munkás közül egyelőre 8000 dolgozik, a szerelősorokon megfelezett ütemben haladnak a megmunkálásra váró gyártmányok. 

A koronavírus-járvány miatti leállás után lassan futtatják fel a termelést. Az eddigi három helyett egy műszakban dolgoznak. Az első héten 1400 Volkswagen Golfot szerelnek össze, majd fokozatosan 6000-re emelik a heti darabszámot. Ez azt jelenti, hogy a következő időszakban legfeljebb 40 százalékos kihasználtsággal működik a VW központi üzeme.

A fertőzésveszély minimalizálására kidolgoztak egy csaknem 100 pontból álló tervet.

Az új fő szervező elv a távolságtartás, az egymás közötti közvetlen fizikai kapcsolat elkerülése. Bevezették például, hogy semmit nem szabad kézről-kézre adni, hanem le kell tenni egy meghatározott helyre, ahol felveheti a soron következő dolgozó, és arcmaszkot kell viselni minden munkaállomáson, amelyen nem lehet legalább másfél méter távolságot biztosítani a kollegák között. Ezeket az állomásokat plexiüveggel választottak el egymástól.

A dolgozók műszakonként két maszkot kapnak a vállalattól.

A padlózaton frissen felfestett nyilak mutatják, hogy merre szabad közlekedni. Az utak nem keresztezik egymást. Az első napokban az új szabályokat próbálják begyakorolni, ezért 50 százalékkal lassabban haladnak előre a készülő autók a gyártósorokon.

Az átszervezés révén minden munkatárs legalább akkora biztonságban van, mint otthon vagy bármely közterületen - mondta a termelés újraindítása alkalmából tartott gyárbejáráson Herbert Diess, a VW vezérigazgatója. Német hírportálok beszámolói szerint kiemelte, hogy az autóvásárlás kormányzati, állami ösztönzése is szükséges az ágazat stabilizálásához.

A társaságban 11,8 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Alsó-Szászország tartomány kormányfője, Stephan Weil hozzátette: gyorsan meg kell hozni a kereslet élénkítéséről szóló döntéseket, ezért már szerdán tárgyalnak a másik két németországi autóipari fellegvár, Baden-Württemberg és Bajorország - a Daimler, illetve a BMW hazája - kormányának vezetőivel.

A német gazdaság akkor kapcsolhat magasabb sebességbe, ha ismét gyártanak és vásárolnak autókat az országban - mondta Stephan Weil, aláhúzva, hogy nemcsak óriáscégekről van szó, hanem közepes méretű vállalatok tömegéről.

A VW az autóipar világszerte legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Nyitókép: MTI/AP/Getty Images/Alexander Koerner
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018