eur:
411.29
usd:
393.9
bux:
79578.71
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pixabay

Itt egy lista a kocsik valós fogyasztási adataival

Több mint 800 ezer felhasználójának tankolási adatait összesítette a német Spritmonitor.de oldal, így kiderült, melyek a legtakarékosabb autók a valós adatok szerint.

A modellbontás mellett azt is feltüntetik, milyen körülmények között vezetnek a felhasználók. Az összesített listán, amelyet az autonavigator.hu idéz, a benzines és a dízelautók külön listába kerültek.

A benzinesek körében egy miniautó, az egyliteres, háromhengeres motorral hajtott, mindössze 3,6 méter hosszú Suzuki Celerio bizonyult a legtakarékosabbnak 4,7 l/100 km fogyasztási értékkel, de követői a sokkalta élhetőbb méretű és teljesítményű hibridek, amiket ismét miniautók követnek.

1. Suzuki Celerio (70) 4,7
2. Hyundai IONIQ (370) 4,8
3. Toyota Yaris Hybrid (1529) 4,8
4. Kia Niro (494) 5,1
5. Toyota Prius (3019) 5,1
6. Toyota Corolla Hybrid (297) 5,2
7. Nissan Pixo (53) 5,2
8. Daihatsu Cuore (513) 5,2
9. Citroen C1 (865) 5,2
10. Seat Mii (268) 5,3

A legtakarékosabb dízel modellek toplistáján leginkább mini és kisautókat találunk, élükön a Volkswagen-konszern híres "3 literes" autóival, amelyek a valóságban persze némileg többet fogyasztanak. Az élen álló alumínium karosszériás Audi A2 3L 3,6, míg a Volkswagen Lupo 3L 3,7 l/100 km értékkel szerepel a dobogón, míg a harmadik helyen álló Peugeot 107 4,2 l/100 km adattal jelentősebb lemaradást mutat.

1. Audi A2 3L (163) 3,6
2. Volkswagen Lupo 3L (291) 3,7
3. Peugeot 107 (13) 4,2
4. Citroen C1 (58) 4,2
5. Smart Fortwo (2277) 4,3
6. Citroen AX (52) 4,4
7. Seat Arosa (93) 4,7
8. Citroen Saxo (94) 4,7
9. Citroen C4 Cactus (87) 4,7
10. Renault Twingo (115) 4,7

A teljes modellista itt böngészhető.

Jó tudni, hogy dízel autót elsősorban hosszú távú autózásokhoz ajánlott venni. Ha egy-egy motorindítással kevesebb, mint 20 kilométert megyünk (ami a kisebb dízelek bemelegedési távja), akkor érdemesebb benzines autót választani. A hibridek pedig a mozgási energia hasznosításával nagyobb karosszériával is tudnak kedvező fogyasztást adni.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A fejlődés mérésére a GDP-nél pontosabb, a fenntarthatósági szempontokat tükröző mutatóra, módszerre tett javaslatot Áder János a budapesti World Science Forum harmadik napjának nyitó beszédében. A volt köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke hazai kutatók által kidolgozott, három indikátorból (fenntartható GDP, fenntarthatósági teljesítmény keret, GDP-túli jólléti mutató) álló mérőszám bemutatásakor kiemelte: a GDP ugyan sok fontos dolgot mér, de azt nem, ami az emberi élet, a jólét és a fenntarthatóság szempontjából releváns. Az új mérőszám viszont megmutatja a gazdasági tevékenység negatív hatásait (externáliák), és eltünteti a GDP „vak foltjait” – érvelt Áder János.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×