Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.79
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Toulouse, 2014. december 22.A Qatar Airways katari légitársaság első széles törzsű Airbus A350-es repülőgépe az ünnepélyes átadáson a délnyugat-franciaországi Toulouse-ban 2014. december 22-én. (MTI/EPA/Guillaume Horcajuelo)
Nyitókép: MTI/EPA/Guillaume Horcajuelo

Szárnyal az Airbus, bajban a Boeing

Átlépi az ezer darabos megrendelési számot az Airbus az idén, eközben versenytársa, a Boeing a 737-esek kiesése miatt az előző évi eladási darabszám töredékét érheti csak el.

A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó az általa közölt statisztikák szerint november végéig a lemondásokat nem számítva 940 repülőgép gyártására szerződött le, majd decemberben véglegesített egy megrendelést 60 darab Airbus A220-asra, amelyet az Air France-KLM csoport kért. Ebben az évben az európai gyártó november végéig

  • 763 keskenytörzsű gépet (A220-as és A320-as családba tartozó gépet) adott el,
  • A330-asból 64,
  • A350-enesből 113 fogyott.

Az Airbus hosszú ideje nem kapott megrendelést a világ legnagyobb utasszállítójára, az A380-asra, a gyár a nyáron bejelentette, hogy leállítja a programot és befejezi a gyártást.

Kihívás így is marad az Airbus számára, hiszen tervei között szerepel 880-890 gép legyártása és átadása, november végén még csak 725 átadott gépnél jártak.

Bár az Airbus az év utolsó hónapjában rendszeresen közel száz gépet ad át, most ennél is nagyobb teljesítményre van szüksége, hogy elérje a kitűzött célt. Az átadott gépek száma azért is fontos, mert a vevők ekkor fizetik ki a gép vételárának nagyobb részét.

A versenytárs Boeing eközben legnépszerűbb típusa, a 737-es kiesése miatt szenved.

Mivel a MAX variánsok két halálos baleset miatt nem repülhetnek, az átadásokat, januártól pedig a gyártást is felfüggesztették. Megrendelés pedig nagyon kevés fut be a Boeinghez, amíg a hatóságok nem adják ki újra a gép légialkalmassági engedélyét. A Boeing statisztikái szerint november végéig 243 repülőgépet értékesített, míg egy évvel korábban 763 példány gyártására szerződtek. Az átadott gépek száma a tavalyi 689 után az idén 306-ra csökkent.

Christian Scherer, az Airbus kereskedelmi vezetője a jelenséggel kapcsolatban egy párizsi konferencián december közepén azt mondta, az iparágra nézve romboló hatása van annak, hogy versenytársuk ennyire rossz helyzetben van a 737-es repülési tilalma miatt, és tagadta, hogy a Boeing helyzetéből az Airbus bármilyen hasznot húzna.

Elégedettségének adott hangot az Airbus idei teljesítménye miatt, mivel sikerült növelni az eladásokat, így 2019-ben több gépre szerződhetnek, mint ahányat átadnak.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×