eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Aachen, 2018. január 29.Az aacheni Egyetemi Kórház 2018. január 29-én. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/EPA/Sascha Steinbach)
Nyitókép: SASCHA STEINBACH

Több mint 230 ezer embert küldenek el a német autógyárakból

Csak egy részüket tudják felszívni az új technológiákat behozó cégek.

Rengeteg munkahely van veszélyben a német autóiparban - olvasható a Portfolio összeállításában. A helyzetet a technológiai robbanás és a sokasodó kihívások (brexit, kereskedelmi háborúk) idézték elő, miközben a korábbi felfutást a német autók iránti kínai érdeklődés is jelentősen fűtötte; a Volkswagen, a Daimler, a BMW, a Bosch és a Continental több mint 1,8 millió embert foglalkoztatott már 2019-ben.

A megoldást a gyárak a létszámleépítésben látják - azokban az országokban, ahol a legtöbbet lehet ezen spórolni, például Németországban.

Ott a Daimler, a BMW, az Audi és a Bosch, valamint a Continental 50 ezer embertől válhat meg nemsoká ott, de 2030-ig összesen 234 ezer munkahely szűnhet meg a német autóiparban - miközben az új technológiák mentén azért munkahelyek ezreit létesítik, sőt még a Tesla is Berlinben épít gyárat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×