eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Los Angeles, 2017. november 17.A Tesla Motors által közreadott képen Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója bemutatja az amerikai cég elektromos meghajtású kétüléses sportkabrioletjét, a Roadstert a Los Angeles-i tervezőközpontban 2017. november 16-án. (MTI//EPA/Tesla)
Nyitókép: MTI//EPA/Tesla

Technológiaváltásra készül a Tesla?

Kínai akkumulátorgyártóval tárgyal a Tesla, ha pedig sikerül megállapodniuk, az első amerikai autógyártó cég lehet, amely egy új technológiát alkalmazva jelentős költségcsökkentést hajthat végre.

Jelentős megtakarítást érhet el a Tesla, ha sikerül megállapodnia a kínai Contemporary Amperex Technology-val, amely kobaltmentes lítium-vas-foszfát akkumulátorok gyártásával foglalkozik - írta a Reuters értesülései alapján a Portfolio. A hírügynökség forrásai szerint az elektromos autógyártó előrehaladott, legalább egy éve zajló tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy a kínai Gigafactory-ban előállított járműveinél már az olcsóbb kobaltmentes technológiát alkalmazó akkumulátorokat használhassa. Jelenleg ugyanis a kobalt az akkumulátorok egyik legdrágább komponense, tonnánként 33,5 ezer dollár.

Az elektromosautó-gyártók jellemzően nikkel-kobalt-alumínium, vagy nikkel-mangán-kobalt akkumulátort használnak az elektromos személyautókban, mivel ezeknek magasabb az energiasűrűsége, amely kiemelten fontos a járművek egy töltésre megtehető hatótávjának szempontjából. A lítium-vas-foszfát akkumulátorok energiasűrűségének és a biztonságának növelésére a Contemporary Amperex Technology egy úgynevezett cell-to-pack technológián dolgozik - írta a Portfolio.

Az nem derült ki, hogy a Tesla milyen mértékben a kívánja használni az új lítium-vas-foszfát akkumulátorokat, viszont az egyik forrás szerint a gyártó továbbra is használni fog nikkel-kobalt-alumínium akkumulátorokat. Elon Musk egyébként még 2018-ban tett ígéretet arra, hogy a cég közel nullára kívánja csökkenteni a cég kobalt felhasználást. Musk korábbi bejelentése szerint 2020 áprilisában tervezi nyilvánosságra hozni a cég jövőre vonatkozó akkumulátor stratégiáját és technológiáját.

A Tesla és a Contemporary Amperex Technology egyelőre nem kommentálta az eseményeket.

A lap szerint egyébként a Tesla árfolyam elképesztő ralin van túl,

idén 91,3 százalékkal került feljebb a részvényárfolyam.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×