Jelentős megtakarítást érhet el a Tesla, ha sikerül megállapodnia a kínai Contemporary Amperex Technology-val, amely kobaltmentes lítium-vas-foszfát akkumulátorok gyártásával foglalkozik - írta a Reuters értesülései alapján a Portfolio. A hírügynökség forrásai szerint az elektromos autógyártó előrehaladott, legalább egy éve zajló tárgyalásokat folytat annak érdekében, hogy a kínai Gigafactory-ban előállított járműveinél már az olcsóbb kobaltmentes technológiát alkalmazó akkumulátorokat használhassa. Jelenleg ugyanis a kobalt az akkumulátorok egyik legdrágább komponense, tonnánként 33,5 ezer dollár.
Az elektromosautó-gyártók jellemzően nikkel-kobalt-alumínium, vagy nikkel-mangán-kobalt akkumulátort használnak az elektromos személyautókban, mivel ezeknek magasabb az energiasűrűsége, amely kiemelten fontos a járművek egy töltésre megtehető hatótávjának szempontjából. A lítium-vas-foszfát akkumulátorok energiasűrűségének és a biztonságának növelésére a Contemporary Amperex Technology egy úgynevezett cell-to-pack technológián dolgozik - írta a Portfolio.
Az nem derült ki, hogy a Tesla milyen mértékben a kívánja használni az új lítium-vas-foszfát akkumulátorokat, viszont az egyik forrás szerint a gyártó továbbra is használni fog nikkel-kobalt-alumínium akkumulátorokat. Elon Musk egyébként még 2018-ban tett ígéretet arra, hogy a cég közel nullára kívánja csökkenteni a cég kobalt felhasználást. Musk korábbi bejelentése szerint 2020 áprilisában tervezi nyilvánosságra hozni a cég jövőre vonatkozó akkumulátor stratégiáját és technológiáját.
A Tesla és a Contemporary Amperex Technology egyelőre nem kommentálta az eseményeket.
A lap szerint egyébként a Tesla árfolyam elképesztő ralin van túl,
idén 91,3 százalékkal került feljebb a részvényárfolyam.