A pénzügyi szolgáltatásokban megjelenő innovációk, termékek, szolgáltatások, üzleti modellek beépülését tekintjük fintechnek, ilyen értelemben egy hagyományos kereskedelmi bank is lehet fintech, ha olyan, átfogó, újdonságerejű megoldással áll elő, amely a korábbi gyakorlaton változtat – mondta az adásban a Magyar Nemzeti Bank digitalizációért és a fintech szektor fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója.
Szombati Anikó szerint folyamatos átlakulásban van a pénzügyi közvetítés, a jelenlegi trendek pedig arról szólnak, hogy a fogyasztók minél személyre szabottabb, minél egyszerűbb és könnyebben elérhető, valamint összehasonlítható pénzügyi termékekeket kapjanak lehetőleg a mobiltelefonjukon keresztül. Hozzátette: az új világot a válság hozta el, 2008 után ugyanis megváltozott a kereslet és a kínálat.
Bilibók Botond, a Hold Alapkezelő vezérigazgatója szerint az innováció abban van, hogy a fintech megoldások meg tudják változtatni lényegesen az ügyfélélményt.
Annyira könnyűvé és egyszerűvé teszik ezeket a műveleteket, ami nagyon vonzóvá teszi.
"A sikerét abból lehet lemérni, hogy rengeteg kollégám használ aktívan ilyen megoldásokat. Nem készpénzt adnak például kölcsön egymásnak, hanem fogják a telefonjukat, és pillanatok alatt átutalnak, rendezik a problémát. Meg lehet oldani ezeket hagyományos módon is, de úgy sokkal nehézkesebb" – mondta Bilibók Botond.
A szakértők egyetértettek abban, hogy az új, globális szolgáltatók megjelenése megteremtette annak az előfeltételeit, hogy a változások a következő években egyre gyorsuló ütemben történjenek. Az viszont kérdés, hogy a fintech megoldásokat alkalmazó vállakozások kitudják-e építeni a bizalmat is az ügyfeleknél.
A magazin eddigi témáiról itt olvashat. A korábbi adásokat meg is hallgathatja, vagy akár meg is nézheti.