Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Ügyfél megy be az Észak-magyarországi Regionális Bank (ÉRB) Zrt. miskolci bankfiókjába 2015. február 27-én. A Magyar Nemzeti Bank több évtizedes visszaélés-sorozatot gyanít a Buda-Cash Brókerháznál, ezért február 24-én azonnali hatállyal felfüggesztette működési engedélyét, és a brókerházzal összefüggésbe hozható Dél-Dunántúli Regionális Bank (DRB) bankcsoporthoz tartozó négy banknál, így az ÉRB-nél is korlátozó intézkedéseket rendelt el.
Nyitókép: Vajda János

Párbeszéd a gazdaságról: alapvetően változik meg a banki ügyfélélmény

Innovatív megoldások, könnyen elvégezhető banki ügyletek, az ügyfélélmény növelése – ezeknek köszönhetik a sikerüket az úgynevezett fintech cégek - derül ki az InfoRádió Párbeszéd a gazdaságról című magazinműsorának legutóbbi adásából, amelynek Szombati Anikó, a jegybank ügyvezető igazgatója és Bilibók Botond, a Hold alapkezelő vezérigazgatója a vendége.

A pénzügyi szolgáltatásokban megjelenő innovációk, termékek, szolgáltatások, üzleti modellek beépülését tekintjük fintechnek, ilyen értelemben egy hagyományos kereskedelmi bank is lehet fintech, ha olyan, átfogó, újdonságerejű megoldással áll elő, amely a korábbi gyakorlaton változtat – mondta az adásban a Magyar Nemzeti Bank digitalizációért és a fintech szektor fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója.

Szombati Anikó szerint folyamatos átlakulásban van a pénzügyi közvetítés, a jelenlegi trendek pedig arról szólnak, hogy a fogyasztók minél személyre szabottabb, minél egyszerűbb és könnyebben elérhető, valamint összehasonlítható pénzügyi termékekeket kapjanak lehetőleg a mobiltelefonjukon keresztül. Hozzátette: az új világot a válság hozta el, 2008 után ugyanis megváltozott a kereslet és a kínálat.

Bilibók Botond, a Hold Alapkezelő vezérigazgatója szerint az innováció abban van, hogy a fintech megoldások meg tudják változtatni lényegesen az ügyfélélményt.

Annyira könnyűvé és egyszerűvé teszik ezeket a műveleteket, ami nagyon vonzóvá teszi.

"A sikerét abból lehet lemérni, hogy rengeteg kollégám használ aktívan ilyen megoldásokat. Nem készpénzt adnak például kölcsön egymásnak, hanem fogják a telefonjukat, és pillanatok alatt átutalnak, rendezik a problémát. Meg lehet oldani ezeket hagyományos módon is, de úgy sokkal nehézkesebb" – mondta Bilibók Botond.

A szakértők egyetértettek abban, hogy az új, globális szolgáltatók megjelenése megteremtette annak az előfeltételeit, hogy a változások a következő években egyre gyorsuló ütemben történjenek. Az viszont kérdés, hogy a fintech megoldásokat alkalmazó vállakozások kitudják-e építeni a bizalmat is az ügyfeleknél.

A magazin eddigi témáiról itt olvashat. A korábbi adásokat meg is hallgathatja, vagy akár meg is nézheti.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Porschék tömkelege mondta be az unalmast Oroszországban

Több száz Porschéról van szó, ami nagyon kellemetlen helyzetbe hozta az orosz forgalmazókat. Bizonyos sufnituning módszerekkel sikerült ugyan egyeseknek életet lehelniük az autójukba, azonban ezek csak ideiglenes megoldások.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×