eur:
393.26
usd:
367.68
bux:
66220.05
2024. április 25. csütörtök Márk
Nyitókép: MTI Fotó: Varga György

A 40 kilométeres kamionsor sem kizárt december elsejétől

Hosszú várakozásra kell készülniük a cseh–szlovák határátkelőkön december 1-jétől a kamionosoknak, mert a jövő hónaptól egy cseh–szlovák konzorcium veszi át az útdíjak elszámolását Csehországban. A 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművekben ki kell cserélni a fedélzeti berendezéseket, ami pedig nem kis időt vesz majd igénybe, tekintettel arra, hogy eddig csupán a regisztrált tehergépkocasik 51 százaléka jelentkezett be az új rendszerbe.

December 1-től az útdíjak elszámolásával Csehországban a CzechToll és SkyToll cseh–szlovák konzorcium fog foglalkozni a rendszert eddig üzemeltető osztrák Kapsch cég helyett. A teherautók régi fedélzeti berendezései már nem fognak működni. A szállítmányozóknak ki kell majd cserélni az eddig használt készülékeket függetlenül attól, hogy előre- vagy utólag fizetéses rendszerben számolnak el. Az új műholdas útdíjrendszerbe eddig csak 234 ezer tehergépkocsit regisztráltak az üzemeltetőik, ami a várt 458 ezer autónak a fele.

A CzechToll/SkyToll szerint a kamionok regisztrációja az utóbbi napokban felgyorsult, de tekintettel arra, hogy már csak két hét van az új rendszer indulásáig,

december elejétől komoly problémákkal, akár több kilométeres kamionsorokkal is számolni kell.

A nagy szállító cégek eddig 197 ezer autót regisztráltak, ami majdnem egyharmaddal több, mint amennyivel a CzechToll/SkyToll a korábbi regisztrációk alapján számolt. A rendszer 1300 kilométer összhosszúságú autópályára, majd január 1-jétől további 900 kilométer hosszúságú első osztályú útra vonatkozik.

A problémát elsősorban a kisebb szállító cégek okozzák, melyek eddig 37 ezer kocsit regisztráltak, ami a vártnak csak mintegy 12 százaléka. „Elemzések szerint a hónap végéig még mintegy 200 ezer járművet kellene regisztrálni, ami nem egyszerű, s ezért december 1-jétől valóban problémákra kell számítania cseh határátkelőkön, elsősorban az autópályákon” – jelentette ki Matej Okáli, a CzechToll vezérigazgatója.

A legnagyobb fennakadás a szlovák–cseh határt Lanžhotnál átszelő autópályán várható. Az új üzemeltető által kidolgozott modell szerint december elején itt akár 40 kilométeres kamionsorok is kialakulhatnak. A CzehToll/SkyToll felmérései szerint a külföldi partnerek 91 százaléka tud arról, hogy december 1-jével megváltozik az útdíjrendszer Csehországban, s ehhez

minden kamionosnak új műholdas fedélzeti követő berendezést kell vásárolnia.

A regisztráció több száz helyen (például az interneten, határátkelőkön, benzinkutakon) szeptember 22-én kezdődött.

A 3,5 tonnánál kisebb engedélyezett össztömegű járműveknek a cseh autópályákon való közlekedéshez matricát kell vásárolniuk – tíz napra, egy hónapra vagy egy évre. 2021-ben itt is változás várható a cseh utakon – a hagyományos felragasztós matricát elektronikus autópályamatrica fogja váltani. A kormány ígérete szerint az árak nem változnak.

Címlapról ajánljuk
Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában

Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában

Miközben több más európai ország mellett Ausztriában is vita folyik a munkaidő csökkentéséről, a gazdaság minden területéről mintegy ötezer szereplőt képviselő ipari testület (IV) indítványozta, hogy a csökkentés helyett inkább növeljék a heti munkaidőt 41 órára. A javaslatot felkarolta a kormány egyik legtekintélyesebb minisztere, a szakszervezek azonban tiltakoztak.

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Megtorpant a raktárpiac: csökkent a kereslet, emelkedtek az üresedési ráták

Megtorpant a raktárpiac: csökkent a kereslet, emelkedtek az üresedési ráták

2024 első negyedévében a teljes országos modern ipari/logisztikai állomány 5 103 595 négyzetmétert tett ki. Ebből a fővárosban és környékén található 3 522 155 négyzetméter, míg a regionális hazai állomány 1 581 440 négyzetméter - derül ki a BRF legfrissebb jelentéséből. 2024 első negyedévében nem történt új ingatlan átadása a fővárosban, a regionális piacokon pedig mindössze egy épület átadását rögzítették Debrecenben, ami 5650 négyzetmétert tett ki.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×