Infostart.hu
eur:
382.23
usd:
328.31
bux:
108922.07
2025. december 5. péntek Vilma

Autós javaslatokkal álltak elő a V4-es államok szövetségei

Közös nyilatkozatban foglalták össze a közlekedés fenntarthatóságával, a járműipar átalakulásával kapcsolatos észrevételeiket és elvárásaikat a visegrádi államok autós szövetségei budapesti konferenciájukat követően szerdán.

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) vezetője a rendezvényt követően ismertette, hogy a nyilatkozat a járművek gyártását, újrahasznosítását és megsemmisítését szabályozó intézkedéseket sürget a környezet védelme érdekében.

Az előírásokat nemcsak az új autókra, hanem a járműpark egészére ki kell terjeszteni az állásfoglalás szerint.

A szakmai szövetségek európai szinten sürgetik a káros anyagok kibocsátásának csökkentését, hiszen a nyugati országok elavult autói a kontinens keleti felében ma még sokáig szennyezik a környezetet.

Véleményük szerint a tagállami szintű intézkedések nem okozhatják a szennyezés erősödését más országokban, ezért szigorúbb kereskedelmi szabályozást, és egységes járműbesorolást várnak az EU döntéshozóitól.

Erdélyi Péter hozzáfűzte, hogy a korszerűtlen autókat nem lehet kitiltani a kereskedelemből, de ösztönzőkkel befolyásolható a kereslet.

Jakub Farys, a lengyel autós szövetség képviselője szerint

a döntéshozók nyitottak a lehetséges megoldásokra, de sokszor mégsem támogatják azokat, mert a hatásai népszerűtlenek lennének.

A szervezetek vezetői szerint a térség országaiban továbbra is nagyon csekély az elektromos hajtású járművek aránya, így ezek vásárlását további támogatásokkal ösztönöztetnék, és szorgalmazták a töltőhálózatok további fejlesztését is.

A V4-es szervezetek autós együttműködésébe a térség más államait, elsőként Ausztriát és Horvátországot is szeretnék bevonni.

A tiszta mobilitást az elektromos meghajtás mellett többféle üzemanyag és technológia határozhatja meg a következő években, ezért meg kell teremteni a fejlesztések és a kereskedelmi ösztönzők egyensúlyát, az alternatív megoldások infrastruktúráját, a környezet védelmével párhuzamosan pedig az ipar és a foglalkoztatás fenntarthatósági szempontjait is figyelembe kell venni - derül ki a visegrádi országok állásfoglalásából.

A lengyel autós szövetséget képviselő Jakub Farys kiemelte, hogy gyártási kapacitásuknak köszönhetően a visegrádi országok európai szinten is meghatározó szerepet játszanak az autóiparban. Az ágazat átalakulása a mobilitás egészét érinti, előtérbe kerül a járműmegosztás és az autóbérlés, a mobilitás fenntarthatósága ugyanakkor nem hagyhatja figyelmen kívül a gyártás, felhasználók és a környezetvédelem érdekeit sem - tette hozzá.

A cseh autós szervezet nevében Lucie Krcmárová arra hívta fel a figyelmet, hogy a visegrádi államok kihívásai az automobilitásban is hasonlóak, és együttműködve, egymás tapasztalatait felhasználva növelhetik az erejüket nemzetközi szinten.

A szlovák autóipari szövetséget vezető Alexander Matusek üdvözölte, hogy a technológia fejlődése környezetkímélő autókat eredményezett, de hozzátette, hogy az autóparknak nemcsak nyugaton, hanem keleten is meg kell újulnia.

Címlapról ajánljuk
Megszavazta a Bundestag a nyugdíjreformot – Merz csatát nyert, de valójában vesztett

Megszavazta a Bundestag a nyugdíjreformot – Merz csatát nyert, de valójában vesztett

Hajszálnyi többséggel fogadta el a Bundestag a Friedrich Merz vezette kormánykoalíció által kezdeményezett nyugdíjreform tervezetét. A kereszténydemokrata kancellár sorsát valójában saját pártjának fiatal képviselői nehezítették meg, győzelmét ugyanakkor közvetve segítette az ellenzéki Baloldal Pártja is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×