Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Pixabay
Nyitókép: Pixabay

Magyar ajánlat is jött a Neckermann kivásárlására

Az ügyvezető jól prosperáló cégről beszél, ami az anyavállalat csődje után a saját lábán tovább működhet. Még nem tudni, milyen néven.

1400 utasa rekedt külföldön a Neckermann utazási irodának a cég ügyvezetője szerint az anyavállalat hibájából, a Turizmus.comnak interjút adó Békefi Veronika azonban nem borúlátó, mivel több érdeklődő is meg akarja venni a céget.

Mint elmondta, az anyavállalat csődje nem jelenti a Neckermann csődjét is, ami önálló gazdasági társaság stabil pénzügyi helyzettel, tehát

"értékesíthető vagyonelemnek" számít; belföldről is van érte ajánlat.

Egyébként pedig minden utast célba juttattak, aki bajba került.

Arra a kérdésre, hogy van-e felhatalmazásuk a tulajdonostól az utasok kártalanítására, azt mondta, "a kérdezett felhatalmazás jelenleg nem aktuális, az ismert

kötelezettségeink fedezete rendelkezésre áll".

Közben egyes légitársaságok "óvintézkedéseket tettek" a neckermannos megrendelésekkel kapcsolatban, de a cég így is tud jegyeket értékesíttetni a jövőben.

Arra a problémára, hogy egyes utasoktól a szállodák a számla közvetlen kifizetését kérték, úgy reagált, hogy "a jövőbeni utazások teljesítésének feltételeit egyenként vizsgáljuk, felvesszük a kapcsolatot a szállodákkal, felajánljuk a közvetlen fizetést", a szállodák pedig "nyitottak" az ügyben.

Egyenként vizsgálják a már megkötött, október 5. utáni dátumú utazásokat is, a szükséges egyeztetések még folynak,

a költségekről pedig nem tudnak egyelőre mit mondani, több ezer utas ügye van folyamatban.

A Neckermann számára egyébként a legnagyobb kihívást most az jelenti, ha új partnert kell bevonni a jelenlegi helyzetben, a folyamatban lévő utakkal nincs gond.

Békefi Veronika számára erőt adott, hogy a szakma felismerte a helyzetet, és sokan partnerként átlátták, hogy nem kell a magyar céget büntetni az anyavállalatnál felmerült gondok miatt.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×