1400 utasa rekedt külföldön a Neckermann utazási irodának a cég ügyvezetője szerint az anyavállalat hibájából, a Turizmus.comnak interjút adó Békefi Veronika azonban nem borúlátó, mivel több érdeklődő is meg akarja venni a céget.
Mint elmondta, az anyavállalat csődje nem jelenti a Neckermann csődjét is, ami önálló gazdasági társaság stabil pénzügyi helyzettel, tehát
"értékesíthető vagyonelemnek" számít; belföldről is van érte ajánlat.
Egyébként pedig minden utast célba juttattak, aki bajba került.
Arra a kérdésre, hogy van-e felhatalmazásuk a tulajdonostól az utasok kártalanítására, azt mondta, "a kérdezett felhatalmazás jelenleg nem aktuális, az ismert
kötelezettségeink fedezete rendelkezésre áll".
Közben egyes légitársaságok "óvintézkedéseket tettek" a neckermannos megrendelésekkel kapcsolatban, de a cég így is tud jegyeket értékesíttetni a jövőben.
Arra a problémára, hogy egyes utasoktól a szállodák a számla közvetlen kifizetését kérték, úgy reagált, hogy "a jövőbeni utazások teljesítésének feltételeit egyenként vizsgáljuk, felvesszük a kapcsolatot a szállodákkal, felajánljuk a közvetlen fizetést", a szállodák pedig "nyitottak" az ügyben.
Egyenként vizsgálják a már megkötött, október 5. utáni dátumú utazásokat is, a szükséges egyeztetések még folynak,
a költségekről pedig nem tudnak egyelőre mit mondani, több ezer utas ügye van folyamatban.
A Neckermann számára egyébként a legnagyobb kihívást most az jelenti, ha új partnert kell bevonni a jelenlegi helyzetben, a folyamatban lévő utakkal nincs gond.
Békefi Veronika számára erőt adott, hogy a szakma felismerte a helyzetet, és sokan partnerként átlátták, hogy nem kell a magyar céget büntetni az anyavállalatnál felmerült gondok miatt.