Jelenleg a legfontosabb, hogy minden utast meg kell nyugtatni – jelentette ki a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke az InfoRádióban. Miután Magyarország egyik legpatinásabb utazási vállalkozó cégéről van szó – tette hozzá Baranovszky György –, ezért a jogszabályban meghatározott biztosítékrendszer, amely a külföldön tartózkodó utasok hazaszállítására vonatkozik, maximálisan a rendelkezésre áll. Tehát nem szabad pánikot kelteni, az utasok pedig tájékozódjanak – tanácsolta Baranovszky György.
A szakember kiemelte, az utasokért a Neckermann felel, hiszen a fogyasztó szerződéses jogviszonyban vele áll. Az a fontos, hogy
aki befizetett, vagy lefoglalt már egy utat, személyesen kérjen részletes tájékoztatást, hogy mi a teendője.
Baranovszky György azt is leszögezte: jogi szempontból automatikusan nem fogja maga után rántani a magyarországi Neckermannt, ha az osztrák cég csődöt jelent.
A vagyoni biztosítékot el kell különíteni a tulajdonosi szerkezetben lévő egyéb vagyontárgyaktól, illetve tulajdonoktól.
Előbbi ugyanis azt a célt szolgálja, hogy azokat a magyar utasokat, akik kint rekedtek, haza tudja hozni. A szakember nem is gondolná egyébként, hogy az osztrákok automatikusan befagyasztanak minden egyes összeget, hiszen a biztosítási szerződések alapján ezek nem a Neckermannál vannak, hanem a biztosítóknál.
Vagyis van esély arra, hogy a Neckermann ne menjen csődbe, tovább szervezhesse az utazásait, megtarthassa a vagyoni biztosítékát, ahogyan a 600 milliós nyereségét is. Legalább addig, amíg valamilyen cég meg nem vásárolja, hogy azután ugyanezzel a branddel, vagy egy másik néven tovább működtesse. Jelenleg mindenkinek ez az érdeke - erősítette meg a fogyasztóvédelmi szakjogász.