A Vezess.hu megkérdezte a BKV-t, hogy állományában melyik, jelenleg is forgalomban lévő autóbusz rendelkezik a legnagyobb futásteljesítménnyel. Nem meglepő módon a csúcstartó egy Ikarus 260-as lett, hiszen a nagy számok törvénye alapján ez borítékolható volt.
1988-ra az BKV 76 példányt rendelt ebből a típusból, ezek között volt a még jelenleg is használatban lévő darab. A közeledési társaság tájékoztatása szerint a BPO-147-es rendszámú, Ikarus 260-as 2.515.983 kilométert szedett össze Budapest útjain 1988. szeptember 2. és 2018. január 17. között. Eszerint legalább 62 alkalommal kerülhette volna meg a Földet az Egyenlítő mentén.
Érdeklődtek afelől is, hogy ezt tetemes futásteljesítményt milyen karbantartásokkal érte el a jármű, azonban a BKV-tól csak egymondatos választ kaptak, ezért egy autentikus forráshoz fordultak. Megkérdezték Huber Márton buszfotóst, aki már évtizedek óta foglalkozik az Ikarus-buszok fotózásával, szinte minden fontos fotótúrán és buszos rendezvényen ott van.
Jelenleg ez az Ikarus 260.46 típus a csúcstartó a forgalomban lévő BKV-buszok között. Fotó: Huber Márton
A fenti autóbusz 1994-ben esett át úgynevezett középjavításon a Gépjármű Javító Szolgáltatóban (GJSZ), majd 2005-ben Székesfehérváron, illetve 2015-ben Szegeden váz- és esztétikai nagyjavítást is kapott. “Első felújításkor eredeti szívómotorját D10-esre cserélték, a második nagyjavításnál pedig szövet ülésborítással látták el, emellett kapaszkodóit zöldre festették. Sötétített ablakait és a kék színű ülésborítást már a szegedi Tisza Volánnál történő felújításkor kapta meg” – tette hozzá a buszfotós.
Mint mondta: korábban egy másik, a BPO-146-os rendszámmal rendelkező Ikarus 260-as is nagy futásteljesítményt hozott össze. Az az autóbusz 2015. novemberéig 2.510.000 kilométert tett meg. A BKV állományából csak két évvel később, 2017. júniusában törölték, így valószínűsíthető, hogy még ennél nagyobb futásteljesítményt is össze tudott szedni.