December végén jelentette be a GVH, hogy ideiglenes intézkedés keretében megtiltja www.orangeways.com honlapon a személyszállításra vonatkozó kereskedelmi gyakorlat folytatását. Azóta az oldal elérhető ugyan, de jegyet vásárolni nem lehet, mert folyamatosan hibaüzenet fogadja a látogatót - írja a Portfolio.
Mivel a társaság más módon nem értékesítette a buszjegyeket, így a honlap működésének ellehetetlenítése a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem tud tovább működni a szolgáltatás.
A GVH-vizsgálat egy ügyfélpanasz alapján indult 2016 novemberében, és hamarosan lezárulhat, a jelenlegi határidő 2018. február 14. Addig nem tudni, hogy mekkora lehet a kár és hány ügyfél járhatott pórul az Orangeways miatt. 2011 óta összesen nyolc panasz érkezett a busztársaság szolgáltatásával kapcsolatban a GVH-hoz, korábban egy esetben már indítottak eljárást, amit le is zártak 4,45 millió forintos bírsággal.
A Portfolio utánajárt a busztársaság tulajdonosainak, és problémás cégeket talált. A GVH feltételezése szerint a vizsgált cégek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósítottak illetve valósítanak meg a fogyasztókkal szemben, és a rendelkezésre álló adatok szerint a vállalkozások egyebek mellett nem rendelkeznek az ágazati jogszabályok által megkövetelt engedélyekkel.