A lakossági fogyasztás további jelentős bővülésével számolnak a szektorban az idei karácsonyi beszerzések idején: becslések szerint az ezermilliárd forintot meghaladó, magas bázist jelentő tavaly decemberi forgalmat további 30-40 milliárd forinttal lépheti túl az idei költekezés mértéke.
Az értékesített áruk mennyisége 3-4 százalékkal haladhatja meg a tavalyi szintet decemberben
– közölte a Magyar Időkkel az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György elmondta: számításaik szerint az ezermilliárd forintot meghaladó decemberi kiadásokból nagyságrendileg 200 milliárd forint lehet az az összeg, amelyet mintegy fele-fele arányban kifejezetten a karácsonyi ünnep miatti élelmiszer-vásárlásra, illetve az ajándékok beszerzésére fordítanak a családok.
Tavaly ez az összeg 180- 190 milliárd forint körül alakult, idén ennél több pénz kerülhet a kasszába, ami minden szinten, valamennyi bolttípusnál érződni fog – mondta Vámos György. Hozzátette: az éves összforgalom pedig 2017-ben már a tízezer milliárd forintot is túllépi a hazai piacon. Ez leginkább a markáns bérkiáramlásnak köszönhető, a háztartások ugyanis a megnövekedett jövedelmük egy részét közvetlenül a kereskedelemben költik el, emellett szolgáltatásokra és megtakarításra is többeknek futja.
A kereskedelmi cégek azt jelezték: már készülnek az év végi bevásárlási szezonra.
„Karácsony előtt jelentős mértékben a sütési hozzávalók, a szeszalapú termékek és a kozmetikai csomagok forgalma nő, akár ötszörös, tízszeres mértékben egy átlagos hónaphoz ké pest. Novembertől már érezhető a növekedés az üzleteinkben, de az emlí- tett kategóriákban decemberben, főleg a karácsony előtti két hétben nő igazán a forgalom. A friss termékek esetén pedig a karácsony előtti utolsó hét a legmeghatározóbb” - mondta a Spar üzletlánc kommunikációs vezetője. Maczelka Márk elmondta: november elejétől növelik az árukészletet, bővítik a választékot, idén 5-8 százalékkal nagyobb forgalomra számítanak.
A legnagyobb kereslet a szeszes italok, a bor, a pezsgő, a liszt, a sütési hozzávalók, a lekvár, a majonéz, a kozmetikai csomagok, a szezonális édességek, illetve friss termékek esetén a margarin, a vaj, a pulyka- és a csirkemell iránt várható. Hozzátette: idén nem kalkulálnak jelentős drágulással.
A Lidl Magyarország november elejétől az ünnepekig különböző tematikájú termékkínálattal készül a karácsonyi időszakra. A diszkontáruházakban saját márkás karácsonyi édességekkel, szaloncukrokkal és a díszítéshez szükséges kiegészítőkkel indul az akciós időszak, majd a vásárlói igények szerint alakítják a szezonális termékek kínálatát.
„A karácsonyi szezon évről évre minden tekintetben egyre eredményesebb. A legkeresettebb termékeink decemberben a dekorációk, a játékok, valamint a prémiumkategóriájú és elérhető áron kapható saját márkás termékek. Az élelmiszer-kínálat idén is bővült, számos új termékkel készülünk az ünnepekre” – jelezte a Lidl Magyarország.
Az ALDI kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy minél szélesebb kínálattal rendelkezzen karácsony előtt. Az ünnepi csokoládé- és édességkínálat már szeptember 7-től elérhető a boltokban, októbertől folyamatosan kínálnak dekorációs kiegészítőket, ajándéknak való kozmetikai termékeket.
Úgy tapasztalják, hogy a vásárlók inkább a magasabb minőségű termékeket keresik, illetve kedvelik a saját márkás termékeket, ezért az alapanyagok és a tipikus szezonális árucikkek tekintetében is bőséges kínálattal, számos akcióval várják az ünnepi rohamot.
A CBA üzletláncnál november elején, a Mikuláshoz köthető termékek megjelenésével kezdődik a karácsonyi szezon. Az ünnepekig hétről hétre egyre több szezonális árucikk érkezik áruházainkba – mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Az elmúlt évek pozitív tendenciájából arra következtetnek, hogy idén is forgalomnövekedés lesz megfigyelhető az év végi időszakban.