Egy átlagos magyar 6 percet tölt sorban állással, derül ki a Mystery Shopping Providers Association (MSPA) 23 európai országban végzett kutatásából. Ezzel az időmennyiséggel egyébként az európai átlag (9 perc) alatt vagyunk. Hiába azonban az alacsonynak mondható számok, ha a stresszfaktor bekavar a képletbe, máris sokkal hosszabbnak tűnhet a várakozással töltött idő. Márpedig a magyar emberek igencsak ingerültek, ha idejük "elrablásáról" van szó.
A Pénzcentrum annak járt utána, hogy a bankokban mennyi az ügyintézési idő. Kiderült, hogy minden bank monitorozza azt az időt, amit az ügyfeleik várakozással töltenek náluk az ügyfélhívó rendszer segítségével.
A CIB Banknál 6 és 7 perc közé esik az átlagos várakozási idő. A Budapest Banknál a legrövidebb átlag várakozás 4, míg a leghosszabb 8 perc. Az OTP-nél 6, az FHB-nál pedig átlagosan 5 percet várakoznak az ügyfelek az automatáktól való távozást követően. Az Erste Bank üzleti titokként kezeli mért adatait, a K&H pedig nem árulta el mennyit kell ügyfeleinek átlagosan várakozni a bankfiókokban.
Attól függően, hogy milyen ügyet kell elintéznünk bankfiókunkban megnőhet vagy éppen csökkenhet a várakozással eltöltött idő. Átlagosan a pénztári befizetésre kell a legkevesebbet várni és a bonyolultabb ügyekre, mint például a jelzáloghitel ügyintézés vagy tanácsadás többet.
A CIB és a Budapest Bank főleg földrajzi eltérésekről számol be. Amíg a cibeseknek esetenként megnőhet a várakozási ideje a frekventáltabb helyeken lévő fiókokban, addig a Budapest Bank Budapest legforgalmasabb pontjait jelöli meg olyan helyeknek, ahol ügyfeleiknek többet kell várakozni az országos átlagnál. A K&H, az FHB és az OTP a napszakok közötti eltérést figyelte meg leginkább: reggel, nyitás után, dél körül ebédszünetekben és délután megnövekedhet az ügyfelek várakozási ideje a bankfiókokban.