eur:
408.01
usd:
373.89
bux:
82400.87
2025. április 8. kedd Dénes
Ha autópályán jár, fontos ez a változás

Ha autópályán jár, fontos ez a változás

A kormány módosította a rövid- és középtávú közútfejlesztésekhez kapcsolódó korábbi határozatait, több útépítés 2022 utánra tolódott. Itt vannak a várható befejezési időpontok.

A Magyar Közlönyben megjelent új határozatok közül az első a rövid- és középtávú közútfejlesztési programba vette fel a kulcsfontosságú budapesti közúti közlekedési beruházások közül a Galvani-híd előkészítését, továbbá az M1-es autópálya 2×3 sávosra bővítésének előkészítését Budapest és Győr között. Ez utóbbi határideje 2020 vége - írja a napi.hu.

A kormány 2022 utánra halasztotta az M1-es autópálya Hegyeshalom és az országhatár átkelési szakaszának akadálymentesítését, továbbá Békéscsaba megközelítését az M8-as autópálya Kecskemét-Nagykőrös közötti szakaszán és az M44-es autópálya Nagykőrös-Tiszakürt közötti szakaszán keresztül. Egyedül az M44-es autópálya Lakitelek-Tiszakürt közötti szakasza készül el 2022-ig.

Az M6-os autópálya az országhatárig autóút lesz.

Új projektek előkészítéséről is döntött a kormány, ezek közül kiemelendő az M8-as autópályának az M7-estől induló, Dunaújváros - Dunavecse - Kecskemét közötti szakasza, továbbá az M3 autópályát Mátészalkán át a román határral összekötő új út. Szintén előkészítendő a Mohácsi Duna-híd is.

A 2022-ig tartó útberuházások finanszírozására 2525 milliárd forint áll majd rendelkezésre. Ebből a hazai forrás 1340 milliárd forint.

A közútfejlesztések közül néhány tervezett befejezése:

  • az M2 gyorsforgalmi út Budapest-Vác közötti négysávúsítása - 2009 negyedik negyedév
  • az M30-as autópálya Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasza - 2022 első negyedév
  • az M6-os autóút Bóly - Ivándárda közötti szakasza - 2020 harmadik negyedév
  • a Kaposvár megközelítésére szolgáló 67. számú főút Látrányt elkerülő szakasza - 2021 harmadik negyedév
  • a Zalaegerszeg megközelítését biztosító 76-os számú főút gyorsúttá fejlesztése 2022 végére valósul meg.
  • az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc (az ukrán határ) közötti szakasza viszont csak 2x1 sávos lesz, de később autópályává fejleszthető - 2021 második negyedév
  • a Komáromi új Duna-híd - 2020 első negyedév
  • az M70-es Letenye - Tornyiszentmiklós közötti szakaszának négysávúsítása - 2019 második negyedév
  • az M15-ösnek az M1 - Rajka közötti négysávos szakasza - 2019 negyedik negyedév

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Csizmazia Gábor: a vámoknak politikai hatásai is lesznek, ennek költségei a Trump-adminisztrációt terhelik

Csizmazia Gábor: a vámoknak politikai hatásai is lesznek, ennek költségei a Trump-adminisztrációt terhelik

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének munkatársa szerint Donald Trump amerikai elnök elődje, a demokrata Joe Biden protekcionista gazdaságpolitikáját viszi tovább, de átfogó kereskedelmi megállapodások helyett konfrontatív hozzáállással.

Elemző: a kiskereskedelem húzza idén a gazdaságot, az a kérdés, mennyire

Februárban az egy hónappal korábbihoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom volumene, éves alapon azonban 3,3 százalékkal nőtt a forgalom – emelte ki a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett adatokat értékelve Regős Gábor, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdásza.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.08. kedd, 18:00
Palkovics László
a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos
Újra megütötték a forintot

Újra megütötték a forintot

A vámháború miatt kibontakozó nemzetközi befektetői hangulat romlásával párhuzamosan gyengült hétfőn a forint. Délután azonban hirtelen fordulat következett be, napon belül az euróval szemben 4 egységnyi erősödést is mutatott a hazai fizetőeszköz, este azonban ismét megütötték, miután Trump újabb vámokkal fenyegette meg Kínát. A magyar gazdaság kilátásai is terítékre kerülnek a Portfolio következő befektetői klubján, ahol neves közgazdászok vitatják meg az aktuális világgazdasági fejleményeket, gazdaságpolitikai döntéseket, monetáris politikai irányokat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×