Alapvetően az internetezők egyötöde vallotta azt, hogy valamiért csalódott az internetes vásárlásban. Négyötödük viszont lényegében nem tudott felidézni olyan emléket, amikor valamiért elégedetlen lett volna. Ez azt mutatja, hogy
az internetes vásárlás iránti bizalom nagyon jó”
- mondta Kis Gergely.
A megbízhatóságnál is fontosabb szempont vásárláskor az ár, és fontos az is, hogy a weboldalon sok visszajelzés, pozitív értékelés legyen – sorolta az internetkutató cég partnere.
A kutatás eredményei megmutatják, hogy melyek azok a szempontok, amelyekre mindenképpen oda kell figyelnie annak, aki internetes kereskedésbe kezd. Ilyen a részletes termékleírás, a szállítási díj egyértelmű feltüntetése, a különböző fizetési módok választásának lehetősége.
Az ingyenes szállítási lehetőséggel kapcsolatban Kis Gergely elmondta:
a fogyasztók szemében minden, ami ingyenes, vonzónak számít,
ám tudjuk, hogy ingyen semmit sem szoktak adni. Az internetes kereskedelemben az ingyenesség azt jelenti, hogy a kereskedő átvállalja a szállítás költségét, és beépíti a termék árába.
Az eNET partnere szerint a magyar gazdaság szempontjából sem elhanyagolható kérdés az, hogy mennyire tudjuk itthon tartani a fogyasztókat. Mer ha egy magyar fogyasztó egy olyan külföldi oldalon vásárol, amelynek nincs magyar képviselete, akkor az nem a magyar gazdaságot fogja pörgetni.
A piackutatásban azt is vizsgálták, hogy akik külföldről vásárolnak, miért teszik. A legtöbben indokként az alacsonyabb árat említették, de
a megkérdezettek 76 százaléka azért választotta a külföldi vásárlást, mert ott olyan termékek is elérhetők, amik Magyarországon nem vásárolhatók.
A vásárlók több mint fele azért vásárol magyar webshopokból, mert probléma esetén nehézkesebb az ügyintézés, sokan pedig szívesebben használnak magyar nyelvű oldalt.
„Ezek a szempontok mind a hazai kereskedők üzletét erősítik, aminek örülni kell” - fogalmazott az eNET partnere.