Egy ideig rendben működő, nem pusztán pénz kicsalása céljából létrehozott webshop dobta be a kulcsot áprilisban, ami szokatlan esetnek számít.
A bútorokért és lakberendezési cikkekért előre fizető károsultaknak, nem egy esetben több százezer forintja ragadt bent a cégnél, ám a hatóságok nem segítettek rajtuk. Az eset ismét felhívja a figyelmet a fokozott óvatosságra - írja a napi.hu.
Április elején még számos megrendelést fogadott a bútor, világítási eszköz és egyéb háztartási cikkek kereskedelmével foglalkozó Mabyt.hu Kft., amely a hónap derekára már több vásárlójának elmulasztotta leszállítani az előrefizetéssel megvett árut. Az ügyfélszolgálat telefonját ekkor már senki nem vette fel, a honlapon pedig ez a szöveg jelent meg: "A webáruházunk megszüntette működését".
A kellemetlen helyzetbe került cég végül április 29-én, egy szomorú hangú e-mailben tájékoztatta azokat a vásárlóit, akiknek még a megrendelésük folyamatban volt.
A Napi.hu birtokába került levél szerint a Mabyt működése a cseh anyavállalat felszámolása miatt lehetetlenné vált. A társaság fizetésképtelen lett, a magyar cég felszámolásának elindítását pedig május első hetére ígérték (ez egyelőre nem valósult meg). A levél szerint a megrendelt bútort/bútorokat a cégnek már nem áll módjában kiszállítani, így a megrendeléseket sztornózták. Az e-mailben elismerik, hogy a tájékoztatást késve küldték ki: "próbáltuk helyrehozni a dolgokat, mostanra viszont már bizonyossá vált, hogy képtelenség az anyacég nélkül bármit is tenni" - áll a levélben.
Biztató hír, hogy az egyik utalással fizető vásárló felhívta a Napi.hu figyelmét, hogy május 5-én, a Mabyt visszautalta a vételár teljes összegét, mintegy 46 ezer forintot. Más hasonló esetek egyelőre nem ismertek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!