Az Invitel által megkérdezett kis- és középvállalkozások több mint felének van már céges honlapja. A nemmel válaszolók 5 százaléka dolgozik a saját weboldal elindításán, egyharmaduk viszont szükségtelennek vagy megoldhatatlannak látja ezt.
Iski István, az Invitel marketingigazgatója elmondta: egyre több cégnek van profiloldala a közösségi médiában, főként a Facebookon, és ezen keresztül is kommunikál a vevőivel. A YouTube, a LinkedIn és az Instagram használóinak aránya 14, 11 és 8 százalék.
Egyre több olyan cég is van, amely honlapot már nem is hoz létre, csak Facebook-profiloldalt – tette hozzá.
Egy vendéglátóhely inkább a Facebookot használja, mert az hatékonyabb, míg egy webshopot is üzemeltető vállalatnál a céges honlapra is építenek – említett példákat a marketingigazgató.
A cégformák közül az egyéni vállalkozásoknál a legalacsonyabb a korszerű marketing eszközök aránya a kutatás szerint. A cégméret esetében hasonlóak az adatok: kisebb cégek ritkábban építenek az online kommunikációra.