A dízelbotrány okán a dízelautókra irányult reflektorfény nem maradt következmények nélkül, a dízelautók tulajdonosai közül már minden harmadik benzin üzemű autóra váltana a dízelmotorok koromkibocsátása és használatuk lehetséges korlátozása miatt.
Az elektromos autók azonban a csekély hatótáv és a támogatással együtt is magas beszerzési költség miatt még nem képviselnek reális alternatívát az átlagos vásárlók számára.
Az autógyártókat egyrészt az aggasztja, hogy a dízel technológia romló elfogadottsága milliárdos fejlesztési beruházásaik megtérülését kockáztatja, másrészt munkahelyek ezreit is veszélyezteti mind az autógyártásban, mind pedig a beszállítóknál. Csak a Bosch autóipari beszállítónál például 50 ezer állás függ a dízel technológiától.
A német autógyárak, a Volkswagen, a Daimler és a BMW kommunikációja nagy hangsúlyt helyez a dízelmotorok alacsony fogyasztásának és alacsony szén-dioxid-kibocsátásának a tudatosítására.
A Roland Berger vezetési tanácsadó vállalat felmérése szerint a felső- és közép kategóriában a dízelautók részaránya 2030-ra egy harmadra, a kisautók kategóriájában pedig nullára csökken. Jelenleg minden második új autó dízel Európában.