Az autósok zömének szerencséjére a tavaszi gumicsere-időszakban még kevésbé volt érzékelhető az abroncspiaci drágulás, ám több gyártó már márciustól emelte az árait – derül ki az Abroncs Kereskedőház Magyar Nemzetnek adott válaszaiból.
Van olyan gyártó, amely csak májustól építi be áraiba azokat a pluszköltségeket, amelyeket az alapanyagok árának emelkedése okoz, de az már most látszik, hogy típustól és márkától függően
3-9 százalékos a drágulás a kiskereskedelemben.
A gumiabroncsok legtöbb összetevőjének – a szénszármazékoknak, a szintetikus és természetes guminak, valamint az acélnak – ára jelentősen emelkedett az elmúlt időszakban;
a szénszármazékok és a mesterséges gumifélék ára például megduplázódott tavaly július óta.
A természetes gumi kitermelése pedig az áradások miatt csökkent a legnagyobb exportőr országban, Thaiföldön. Ezenkívül az abroncsokba belekerülő acélhuzalok ára is nagymértékben, 80 százalékkal emelkedett egy év alatt. A többletköltség így valamennyi gyártót érinti.
A fogyasztói kosár a személyautóknál – négy kerékkel számolva – 50–100 ezer forint,
így az átlagvásárlók akár 15 ezer forinttal is többet fizethetnek a legközelebbi kerékcsere alkalmával.
Ennél jelentősebb kiadásnövekedésre számíthatnak a haszongépjárművek üzemeltetői, hiszen egy kamionra vagy buszra való gumi ára darabonként kerül annyiba, mint egy személyautógumi-garnitúra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!