eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Leleplezték az internet magyar játékosait

Leleplezték az internet magyar játékosait

Tízből hat internetező játszik is valamilyen online játékkal, a többség okostelefonon teszi ezt - derült ki az eNet internetkutató felméréséből. Pintér Róbert, a tanácsadó társaság kutatásvezetője az InfoRádiónak azt mondta: tévedés azt gondolni, hogy csak a fiatal férfiak játszanak, és a legnépszerűbb játék sem lövöldözős, hanem egyszerű kártyajáték.

A hazai internetezők kétharmada rendszeresen szokott játszani számítógépen, vagy valamilyen képernyőn: legtöbben - több mit 50 százaléknyian - okostelefonon játszanak - mondta el az InfoRádiónak a felmérést végző eNet internetkutató kutatásvezetője.

Pintér Róbert beszámolt arról, hogy a nagy többség heti egy-két órát játszik.

"Nagyon erősen jelen van tehát egy könnyű, alkalmi játékos kultúra Magyarországon" - mutatott rá.  

Hozzátette, hogy a netezők negyede-ötöde ennél lényegesen intenzívebben, az úgynevezett hardcore, keményvonalas játékirányba elmozdulva játszik. Ők már elsősorban PC-n, laptopon, esetleg konzolon, kicsit másként és mást játszanak, mint az okostelefonosok.

"A videojátékos csoport egyébként nagyjából megegyezik az internetezői csoporttal: talán egy kicsit több a férfi és a negyven év alatti, de az is tipikus, hogy középkorú hölgyek vagy annál idősebbek is rendszeresen flash vagy online játékokkal játszanak. Az pedig pláne nem igaz, hogy a pattanásos, befelé forduló, számítógépes kiskamaszok ülnek egész nap a gép előtt és csak és kizárólag ők játszanak videojátékot" - hangsúlyozta a kutatásvezető.

Jelezte, hogy ez mára teljesen általános társadalmi jelenséggé vált, és a többség számára elsősorban az okostelefonokon az alkalmi játékokat, vagy a számítógépeken az online játékokat jelenti.

És hogy mit játszunk? A legnépszerűbbek a kártyajátékok, a stratégiai és a szójátékok, nem pedig,  mint gondolnánk, a lövöldözős-autósok.

Körülbelül 2-300 ezer ember szokott ennél komolyabb alkalmazásokkal játszani, ezek alapvetően már több órás játékot igényelnek.

Pintér Róbert arról is beszámolt, hogy nagy kettősség figyelhető meg a fizetős vagy ingyenes játékok használatában. Egyrészt a perifériáért, a különleges technikai kiegészítőkért, mint például egy speciális billentyűzet, fejhallgató vagy egér nagyon sokan szoktak a pénztárcájukba nyúlni. Körülbelül 600 ezer emberre teszik azoknak a számát, akik szoktak ilyenfajta hardware-t vásárolni.

Ugyanakkor azt látjuk, hogy a szoftvereknél sokkal visszafogottabbak a költések: megpróbálják ezeket alternatív forrásból beszerezni, vagy olyan játékot játszanak, amely ingyenes - jelezte.

A kutatásvezető elmondta, hogy a játékosok mintegy fele nem költ videojátékra, aki viszont igen, az éves szinten körülbelül 3.900 forintot.

Ez azt jelenti, hogy mintegy 12,5 milliárd forintos szoftveres játékos-piac van Magyarországon - mutatott rá Pintér Róbert.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×