A hazai internetezők kétharmada rendszeresen szokott játszani számítógépen, vagy valamilyen képernyőn: legtöbben - több mit 50 százaléknyian - okostelefonon játszanak - mondta el az InfoRádiónak a felmérést végző eNet internetkutató kutatásvezetője.
Pintér Róbert beszámolt arról, hogy a nagy többség heti egy-két órát játszik.
"Nagyon erősen jelen van tehát egy könnyű, alkalmi játékos kultúra Magyarországon" - mutatott rá.
Hozzátette, hogy a netezők negyede-ötöde ennél lényegesen intenzívebben, az úgynevezett hardcore, keményvonalas játékirányba elmozdulva játszik. Ők már elsősorban PC-n, laptopon, esetleg konzolon, kicsit másként és mást játszanak, mint az okostelefonosok.
"A videojátékos csoport egyébként nagyjából megegyezik az internetezői csoporttal: talán egy kicsit több a férfi és a negyven év alatti, de az is tipikus, hogy középkorú hölgyek vagy annál idősebbek is rendszeresen flash vagy online játékokkal játszanak. Az pedig pláne nem igaz, hogy a pattanásos, befelé forduló, számítógépes kiskamaszok ülnek egész nap a gép előtt és csak és kizárólag ők játszanak videojátékot" - hangsúlyozta a kutatásvezető.
Jelezte, hogy ez mára teljesen általános társadalmi jelenséggé vált, és a többség számára elsősorban az okostelefonokon az alkalmi játékokat, vagy a számítógépeken az online játékokat jelenti.
És hogy mit játszunk? A legnépszerűbbek a kártyajátékok, a stratégiai és a szójátékok, nem pedig, mint gondolnánk, a lövöldözős-autósok.
Körülbelül 2-300 ezer ember szokott ennél komolyabb alkalmazásokkal játszani, ezek alapvetően már több órás játékot igényelnek.
Pintér Róbert arról is beszámolt, hogy nagy kettősség figyelhető meg a fizetős vagy ingyenes játékok használatában. Egyrészt a perifériáért, a különleges technikai kiegészítőkért, mint például egy speciális billentyűzet, fejhallgató vagy egér nagyon sokan szoktak a pénztárcájukba nyúlni. Körülbelül 600 ezer emberre teszik azoknak a számát, akik szoktak ilyenfajta hardware-t vásárolni.
Ugyanakkor azt látjuk, hogy a szoftvereknél sokkal visszafogottabbak a költések: megpróbálják ezeket alternatív forrásból beszerezni, vagy olyan játékot játszanak, amely ingyenes - jelezte.
A kutatásvezető elmondta, hogy a játékosok mintegy fele nem költ videojátékra, aki viszont igen, az éves szinten körülbelül 3.900 forintot.
Ez azt jelenti, hogy mintegy 12,5 milliárd forintos szoftveres játékos-piac van Magyarországon - mutatott rá Pintér Róbert.