Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.9
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Fuvarozók: őrültség az országonkénti eltérő minimálbérezés

A magyarországi fuvarozók is tiltakoznak az Európai Bizottságnál a kamionosok országonkénti eltérő bérezése miatt - közölte az InfoRádióban a Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke. Székely Sándor szerint hiába vezették be a nyugati államok, hogy a területükön érvényes minimálbért kell megfizetni a kamionosoknak, mindezt nem ellenőrzik, mert tartanak a következményektől.

Nyolc ország – Franciaország, Németország, Ausztria, Svédország, Belgium, Norvégia, Dánia, Olaszország - közlekedési miniszterei aláírtak egy egyezményt, amelynek alapján versenykorlátozó intézkedéssorozatot szeretnének hozni a kelet-európai országok – Lengyelország, Bulgária, Magyarország, Románia – fuvarozói ellen – mondta a Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke.

„Ez már el is kezdődött azzal, hogy a minimálbéreket a nyolcból öt országban már szabályozták, előbb-utóbb a másik háromban is fogják. Ennek kéne megfelelniük a kelet-európai fuvarosoknak. Azt mondják, hogy a tisztességtelen versenyben a hivatásos gépjárművezetők életszínvonala megy tönkre, de itt inkább arról van szó, hogy

a saját piacukat próbálják megvédeni a kelet-európai fuvarosoktól.

Ez sem túl tisztességes.”

Székely Sándor hangsúlyozta, az Európai Bizottság bevezette a nagyon jól hangzó minimálbért.

„Úgy néz ki, hogy ezt az ott dolgozó sofőrnek meg kell kapnia. De minden országban mások a minimálbér-szabályok és a törvényi előírások, ezeknek mindenféle szempontból lehetetlen megfelelni. Ezek a szabályok ugyan érvényben vannak,

nem ellenőrzik,

nem érkezett még egyetlen büntetés sem Ausztriából. Belebegtették, ha az Európai Bizottság nem foglalkozik ezekkel a törvényekkel úgy, ahogy a nyugat-európai fuvarosok szeretnék, ellenőrizni fogják, de addig nem teszik, mert

ők is tudják, hogy ez egy őrültség.”

A Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke elmondta, lobbiznak, hogy ne úgy módosítsák ezeket a törvényeket, ami a kelet-európai fuvarosok számára hátrányos.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×