„Úgy gondolom, hogy egy jó közepes évet sikerült zárnunk. Jó néhány dologban előreléptünk” - összegezte a 2016-os eredményeket Bogsch Erik.
Emlékeztetett: egyrészt majdnem minden piacon tudták növelni az értékesítésüket, de a legfontosabb esemény mégis a Cariprazine eredeti készítmény forgalomba hozatala volt a partnerük által az Egyesült Államokban.
„Ezenkívül egy jelentős akvizíciót bonyolítottunk le, egy svájci céget vásároltunk meg, és ezzel egy bioszimiláris, nőgyógyászati készítményt, ami a gyermekvállalást segíti” - sorolta a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója.
Hozzátette:
sok piacon küzdünk, és előre is léptünk. Ilyen Kína, és a nyugat-európai értékesítésünk is szépen növekedett.
Emlékeztetett, hogy Oroszország a társaság árbevételének legnagyobb részét, 20 százalékát adja.
„De miután Ukrajna és az egyéb FÁK-országokban csökkent az árbevétel, ennek pótlása szempontjából nagyon fontos, hogy földrajzilag diverzifikáljunk”
- tette hozzá Bogsch Erik.
A vezető elmondta, hogy az elmúlt hat-hét évben Nyugat-Európában kiépítették a saját nőgyógyászati hálózatukat, és ugyanezt megtették Kínában is, illetve Latin-Amerikában is.
A vezérigazgató elmondta, továbbra is egyértelműen a nőgyógyászati terület húz, hiszen az árbevételük több mint egyharmadát a nőgyógyászat adja.
„Nem volt rossz 2016. Hogy az idei év milyen lesz, azt korai lenne még megítélni.
A következő években nyilvánvalóan igyekeznünk kell, hogy további tranzakciókat bonyolítsunk le. Egyelőre nincs konkrétum, de dolgozunk különböző területeken” - közölte Bogsch Erik.
Elmondta, hogy 2018-ban várhatók további engedélyek, például a nőgyógyászati, méhmióma-ellenes készítmény Egyesült Államokban való forgalomba hozatala. Európában pedig a Cariprazine-nak a törzskönyvezési folyamata folyik, de nem számítható ki pontosan, hogy annak mikor lesz eredménye.
„2017-re összességében 3 százalékos növekedést várunk árbevételben,
viszont miután növekedni fognak a kutatási-fejlesztési, a K+F-költségek – hisz ez a jövő –, másrészt pedig a több piacból adódó kereskedelmi, illetve sales és marketing költségek növekedése várható, ez a profitunkat rontani fogja” - vázolta a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója.