eur:
393.52
usd:
367.83
bux:
65907.01
2024. április 23. kedd Béla

Sokat járunk piacra

Duplájára nőtt a piaci vásárlások értéke az elmúlt tíz évben a GfK Hungária kutatóintézet adatai szerint. Vella Rita, a társaság ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta: elsősorban a fővárosban, illetve a nagyvárosokban élők járnak piacra, ahol főként friss árut szereznek be.

Az elmúlt évtizedben a korábbiak kétszeresét költötték a háztartások piacokon, miközben hasonló tendencia jellemzi a napi fogyasztási cikkek teljes forgalmát. Így a piacok megtartották stabil öt százalékos részesedésüket - közölte a GfK.

A piackutató intézet tájékoztatása szerint az évtized legnagyobb vesztesei a független kisboltok, pozíciójuk fokozatosan gyengült, miközben a hipermarketek és a hazai láncok folyamatosan erősödtek.

A háztartásoknak több mint kétharmada jár piacra vásárolni. A vevők tizede rendkívül aktív, intenzív piaci vásárlónak tekinthető, alacsony arányukhoz képest jelentős összeget költenek, a teljes forgalom mintegy felét. Aktivitásuk abban is megmutatkozik, hogy hetente többször is mennek piacra. Tízből heten tartoznak az alkalmi piaclátogatók csoportjába. Õk mindössze 20 százalékkal részesednek a teljes forgalomból, és körülbelül hathetente vásárolnak piacon.

Piacra elsősorban friss élelmiszerekért járnak a vásárlók. A teljes forgalom 80 százalékát öt termékkategória adja: 100 forintból 36 forintot zöldségre, 18 forintot gyümölcsre költenek el, ezek mellett a friss és feldolgozott húsáru, valamint a pékáru tartozik a legkeresettebb termékek közé.

A tipikus piaci vásárlók az idősebbek, a kisebb, azaz 1-2 fős háztartásokban, valamint a fővárosban és nagyvárosokban élők.

Hanganyag: Kaputa Júlia

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×