A költségcsökkentő átszervezés része például a nagyvállalati értékesítési csatorna integrálása a normál értékesítésbe, illetve a tervezett szerb és bolgár terjeszkedés elhalasztása. A CIG csak a román és a szlovák piacon marad aktív a magyar mellett - tette hozzá a vezérigazgató.
Gaál Csaba az idei első féléves gazdálkodási adatokból kiemelte azt, hogy az életbiztosító bruttó díjbevétele a tavalyi első félévihez képest 48 százalékkal 12,6 milliárd forintra emelkedett, és év végére elérheti a tervezett 35 milliárdot.
Az új szerződések állománydíja az első félévben 4,9 milliárd forint volt, ehhez 5,9 milliárd forint szerzési költség társult, amely kicsivel alacsonyabb a piaci átlagnál.
A CIG életbiztosítási állományának kétharmada a rendszeres díjas életbiztosítás, amelyre üzleti stratégiát lehet építeni. Az egyszeri díjas életbiztosítások egyharmados aránya kisebb a 40 százalékos piaci átlagnál. Amennyiben a rendszeres díjas biztosításokhoz hozzá adják az eseti díjas állomány 10 százalékát - ez a bevett statisztikai módszer - akkor a CIG a hatodik legnagyobb szereplő a piacon lévő 18 biztosító között. (A piacvezető ING részaránya 21,4 százalék.)
Az értékesítésből 63 százalékkal részesedett a Brokernet a tavalyi első féléves 80 százalék után, a cél az, hogy minden második új üzletet hozza a Brokernet - mondta a vezérigazgató. A saját értékesítés részesedése jelenleg 10 százalék.
A CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító - mint nem-életbiztosító - a harmadik negyedévben kezdi meg működését, jelenleg a TIR Biztosító Egyesület átvett felelősségbiztosításait kezeli. Csurgó Ottó vezérigazgató elmondta, hogy még idén ősszel piac lépnek az utasbiztosításukkal, a jövő év elejétől pedig lakásbiztosítást is kínálnak.