A vizsgált termékcsoportokon belül igen jónak mutatkozott a magyar gyártmányúak aránya. Sőt, akadtak olyan áruk is, amelyek jelenléte kimagasló az élelmiszer-kereskedelmi láncok polcain - tájékoztatott a Corvinus Egyetem docense.
Podruzsik Szilárd erre példaként a sertés- és baromfihúst, illetve a tojást említette. Hozzátette viszont, hogy ezekhez képest vannak olyan magyar termékek, amelyekből kevesebb található az áruházakban.
Kifejtette: ha a legmagasabb arányban képviselt termékeket vesszük alapul, akkor a tej és tejtermékeknél szerényebb jelenlét mutatkozik. De itt is ötven százalék körüli értékeket tapasztaltak a felmérők. A tejtermékeknél egyébként a joghurt, kefír és tejföl, valamint a sajt és sajtkészítmények részarányát vizsgálták.
Podruzsik Szilárd felhívta a figyelmet arra, hogy a mézeknél viszont szinte mindenütt a magyar készítmények uralkodtak.
Az egyetemi docens elmondta azt is, hogy a magyar áruházláncoknál csaknem tíz százalékkal több a hazai áru, mint a külföldieknél. Azonban utóbbiakban sem mondhat rossznak az arány. A hazai áruházakban ez egyébként nyolcvan százalékot jelent - jegyezte meg.
Hanganyag: Panulin Ildikó