Mobilfizetés esetén gyakorlatilag egy klasszikus bankkártyás vásárlás valósul meg, amelynek nagyságát csak a számlán elérhető összeg korlátozza. Ez abban különbözik az eddig használatos kisebb összegű fizetésektől, például az autópályadíj befizetésétől vagy a parkolójegy vásárlásától, hogy ezekben az esetekben a megvásárolt szolgáltatás ellenértéke nem a telefonszolgáltató következő havi számláján jelenik meg, hanem a vásárlás a bankszámla terhére történik.
A rendszer alapja egy telefonra telepített alkalmazás. Fizetéskor adatátviteli kapcsolat jön létre a felhasználó és a mobilfizetési szolgáltató központja között egy telefonra telepített program segítségével.
A Pannon, a T-Mobile és az FHB Bank 2008 októberében vezette be a MobilFizetés szolgáltatást, amely lehetővé teszi különböző pénzügyi műveletek mobiltelefonos intézését, illetve szolgáltatások és termékek megvásárlását.
Már léteznek telefonszolgáltatóktól független rendszerek is, a magyarországi piacon is van erre példa. A telefon memóriáját kihasználó alkalmazások a mobilszolgáltatóktól függetlenek, a résztvevők telefonja a legtöbb esetben eleve alkalmas a mobilfizetési szolgáltatások indítására. Mobilfizetéssel lehet intézni internetes vásárlást, közüzemi számlák, törlesztő részletek és biztosítási díjak befizetését.
Hanganyag: Panulin Ildikó