Huszonöt milliárd forintba kerül a MÁV működtetése anélkül, hogy egyetlen vonat is kigördülne az állomásról - érzékeltette az InfoRádiónak a MÁV működési helyzetét a gazdasági és közlekedési miniszter. Kóka János azt mondta, jövőre is folytatódik a MÁV vízfejének leeresztése.
„Csökkent a vezetők száma is és a következő évi üzleti tervben a MÁV azt javasolja a tulajdonosnak, hogy 17%-kal csökkentsük az állományt az adminisztratív-igazgatási részben” – fogalmazott a gazdasági és közlekedési miniszter.
Fónagy János, az Orbán-kormány közlekedési minisztere szerint a vasúttörvény korszerűsítése időszerű, de a jelenlegi normaszöveg nem oldja meg a tényleges feladatokat. A fideszes képviselő az InfoRádiónak úgy fogalmazott, hogy a kormány az állami felelősségtől akar megszabadulni.
„A magyar gazdaság oly sokat emlegetett versenyképessége sok tekintetben a vasúttól függ, ezért az állami felelősséget nem lehet, nem szabad lerázni a vasút fejlesztése és működtetése tekintetében. Ez a törvény, ez a kormány pedig azt mondja, hogy ahol nincs profit, azt el kell adni, attól meg kell szabadulni” – mondta Fónagy János.
A fideszes képviselő szerint túl sok cég van magánkézben, így privatizáció helyett inkább az állami szabályozást kellett volna újragondolni.
Valami nincs rendben Vlagyimir Putyinnal - szúrta ki a német sajtó