"Gyakorlatilag azt vizsgáljuk meg, hogy a régi, tudományos marketingbe, ami a társadalomtudomány, a matematika, a természettudományok, a filozófia, a pszichológia és az alkalmazott statisztika művészete volt, hogyan eszi be magát a mesterséges intelligencia" - mondta az InfoRádióban Csermely Ákos, a rendezvény szervezője.
A producer hangsúlyozta, nem véletlenül mondja azt, hogy "marketing vs. reklám", mert a marketing az a műfaj, ahol az ember előre tud tekinteni. A kreatív szakembernek például ki kell találnia, hogy milyen hangulatban, hogyan tudja elérni a célközönséget. Ezzel szemben a mesterséges intelligencia, vagyis az adat-alapú marketing csak a múlt adataiból táplálkozik. Csermely Ákos azért hívja az utóbbit "embertelen marketingnek", mert többszintű áthallása van a dolognak, főként az, hogy nem képes benne megjelenni az emberi tényező.
A rendezvény nyitóelőadását Mérő László matematikus, publicista tartja, amit utána egy nagy gyógyszertárlánc, egy telekommunikációs cég, egy kozmetikai cég, pénzügyi cégek, kutatócégek szakembereivel vitatnak majd meg - sorolta a szervező.
Csermely Ákos elmondta, a konferencián azt is vizsgálni fogják, hogy ha egy reklámkampányt "nem érint emberi kéz", emberi gondolkodás, szellem, hanem csak adatok és mesterséges intelligencia, akkor annak vajon mi lesz a következménye.
A nap zárásaként a szakemberek megkérdezik majd magát a reklám- és médiafogyasztót, akit nem más képvisel majd, mint Kovács András Péter humorista.