Infostart.hu
eur:
391.41
usd:
331.74
bux:
110890.98
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Getty Images/Cavan Images

Ahogy még sosem "itattak" elektromos autót - csodatöltő készült

A megfelelő teljesítményű gyorstöltővel a Zeekr 001-be valamivel több, mint 11 perc alatt több száz kilométernyi hatótáv "tankolható".

A 2022-ben Magyarországon is feltűnt Geely elektromosautó-márkája, a Zeekr beszámolt róla, hogy a 2024-es modellévű 001-es modellje korábban soha nem látott teljesítmény mellett tölthető - írja a HVG.

A 95 kWh kapacitású 800 V-os lítium-vas-foszfát CATL akkumulátor a megfelelő 600 kW-os Zeekr V3 gyorstöltővel

11 perc és 28 másodperc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető, és ez idő alatt mintegy 473 kilométernyi hatótáv nyerhető.

Mint írják, 10 és 35 százalékos töltöttségi szint között 540 kW a csúcsteljesítmény, ilyenkor 5 perc alatt "tankolható meg" 264 kilométerre elegendő energiával. A lap azt írja, jelenleg nincs ennél gyorsabban tölthető kínai e-autó.

Összehasonlításképpen a Porsche Taycan legfeljebb 320 kW-tal tölthető, töltöttségi szintje 18 perc alatt növelhető 10 százalékról 80 százalékra.

A szintén kínai Nio ellenben nem a szupergyors töltésben, hanem a mindössze 5 perc alatt cserélhető akkumulátorban látja a jövőt; a vállalat tavalyelőtt Biatorbágyon megnyitott üzemében a tervek szerint 1000 akkumulátorcserélő állomás készül az európai piacra 2025-ig. Megjegyzik: a Nio a napokban küldte sorozatgyártásra 150 kW-os akkumulátorát, amihez 1000 kilométeres hatótávot ígérnek.

Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Mérsékelt növekedést mutat az EU autópiaca, a volumen viszont továbbra is nagyjából harmadával elmarad a Covid előtti szintektől. A valódi sztori viszont nem is a darabszámokban keresendő, hanem a piac struktúrájának átalakulásában. Az elektromos hajtások törnek előre, miközben a benzin-dízel vonal látványos ütemben zsugorodik. Eközben a gyártói oldal egy másik, de mégis a piaci struktúra átalakulásával összefüggő történetet mesél el. Az elektromos autózásban erős kínai gyártók törnek be a piacra, mostanra érdemi szeletet kihasítva abból, miközben az "európai nagyok" közé tartozó Stellantis komoly piacvesztést szenved el, és a Tesla vonzereje is jelentősen csökken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×