Az egyes bejegyzések láthatóságát korlátozó felhasználói beállításokat figyelmen kívül hagyva, mindenki számára olvashatóként jelenítette meg a Facebook 14 millió felhasználó bejegyzéseit több napon át. Az esetről most számolt be Erin Egan adatvédelemért felelős vezető.
Közleménye szerint egy új funkciót teszteltek május 18-tól, de csak négy nappal később, május 22-én vették észre ennek váratlan "mellékhatását". Ezután még öt napba telt, mire a több millió felhasználó összes, abban az időben publikált bejegyzését átállították privátra (azokat is, amik esetleg nyilvánosak voltak). Az érintett felhasználókat értesítették a történtekről: egy üzenetet kaptak a szóban forgó bejegyzéseik listájával és egy kéréssel, hogy nézzék át őket és ellenőrizzék a beállításaikat.
Sokadik adatvédelmi botrány
Márciusban a közösségi oldal 87 millió felhasználójának adatai kötöttek ki a Cambridge Analytica nevű, politikai reklámtevékenységet folytató cégnél.
Ezen a héten pedig az derült ki, hogy a Facebook legalább 60 eszközgyártóval - köztük az Apple-lel, az Amazonnal, a Microsofttal, a Samsunggal és a BlackBerryvel - osztott meg felhasználói adatokat az elmúlt évek alatt, valamint hogy kínai mobilgyártók és technológiai cégek is hozzáfértek bizonyos felhasználók és ismerőseik adataihoz.
Mindemellett a Facebook - a Google-lal egyetemben - értintett egy gyanús politikai reklámokat közzétevő botrányban is. Oroszország állítólag hamis felhasználónevekkel politikai reklámokat jelentett meg a cégek felületein, ezzel pedig befolyásolták a 2016-os amerikai elnökválasztási folyamatot. Ebben az ügyben pert indítottak a két cég ellen.