Az Aviointeriors Group nevű olasz cég a héten mutatja be újdonságát az Egyesült Államokban egy kaliforniai repülőgép-berendezési kiállításon. A nyeregüléseken utazók súlya főként a lábukra nehezedik. A tervezők ugyan váltig állítják, hogy kényelmes ez így, ám három óránál hosszabb utakra nem javasolják üléseiket.
"Az ülés olyan, mint egy nyereg. Cowboyok napi nyolc órát is lovagolnak, és kényelmesnek találják nyergüket" - mondta Dominique Menoud, a cég vezérigazgatója a US Today című amerikai lapnak.
A nyeregülések előnye, hogy 16 centivel kisebb a "lábtér" közöttük, mint a hagyományos repülőgépüléseknél: 58 centi 76 helyett.
Az ír Ryanair légitársaság júliusban bejelentette, hogy állóhelyes légi járatokat tervez indítani, amelyeken akár öt fontra - 1500 forintra - is levinné a jegyárat, ha az ír légi közlekedési repülésfelügyelet engedélyezné az újítást. Csakhogy az állóhelyek nem elég biztonságosak.
Menoud azt mondta, hogy több légitársaság is érdeklődik a nyeregülések iránt, de a tervező cég csak azután folyamodik az ülések engedélyezteséért, hogy elkötelezi magát egy vevő - adta hírül a Daily Telegraph című brit lap.
Bejelentést tett Robert Fico állapotáról a miniszterelnök-helyettes