Az étrend- és táplálék-kiegészítők az utóbbi években robbanásszerűen növekvő népszerűségre tettek szert. Egyre több a vásárló, és a megvásárolható termékek palettája is évről évre folyamatosan bővül. A Magyarországon regisztrált étrend-kiegészítők száma meghaladja az ötezret.
Bár hazánkban minden negyedik-ötödik család legalább havi rendszerességgel vásárol étrend-kiegészítőket, kevesen tudják, hogy ezen készítmények forgalomba hozatalához nem szükséges az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) vagy más hatóság engedélye. Mindössze néhány adat alapján regisztrált termékké válhat a szer.
Az egészségtudatos életmód, valamint az egészséggel kapcsolatos információkra való nyitottság leginkább a fiatal korosztályt jellemzi - fogyasztási szokásaik tekintetében is.
Leggyakrabban a 26-35 éves korosztály vásárol étrend-kiegészítőt, több mint 30 százalékuk rendszeresen költ ilyesmire. Ezzel szemben az 56-65 év közöttiek mindössze 19 százaléka áldoz étrend-kiegészítőkre.
Több étrend-kiegészítőt vásárolnak a magasabb végzettségűek és a relatív magasabb jövedelműek, és a települések méretével is egyre növekszik azok aránya, akik ezeket a termékeket rendszeresen használják: Budapesten minden harmadik válaszadó rendszeres fogyasztó.
Feltételezhetnénk, hogy a krónikus betegségekben szenvedők szívesebben fordulnak az étrend-kiegészítők felé, mint az egészséges emberek. A kutatás adatai ezt megcáfolni látszanak, hiszen ők jellemzően gyakrabban költenek étrend-kiegészítőkre, míg a krónikus betegek vényköteles gyógyszerekre és recept nélkül kapható készítményekre fordítják pénzüket - derült ki a Szinapszis Kft. és a Magyar Gyógyszerészi Kamara közös kutatásából, amelynek során a piackutató cég 1000, véletlenszerűen kiválasztott embert kérdezett meg 2009 júniusában. A minta életkor, nem, régió és településtípus alapján reprezentálta a 18 év feletti magyar lakosságot.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban