Infostart.hu
eur:
356.08
usd:
308.6
bux:
132231.01
2026. június 10. szerda Gréta, Margit

Egy életen át fogyókúrázhat - ha nem eszik eleget!

Sok tizenéves lány szervezete nem jut elég tápanyaghoz a helytelen táplálkozás következtében - emiatt életük végéig súlyproblémákkal küzdenek, és fenyegeti őket a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása. A problémát az okozza, hogy nem esznek elegendő zöldséget.

A kamaszkor nagyon fontos időszak a lányok életében, nagyrészt akkor dől el, milyen lesz az egészségük felnőtt korukban. A gyors ütemű növekedés és a menstruáció kezdete miatt másképpen kellene táplálkozniuk, mint korábban, a legtöbb amerikai kamaszlány étrendje azonban nem tartalmaz elegendő rostot, kalciumot, vasat, cinket, magnéziumot, valamint A-, E- és B-vitamint, viszont a szükségesnél gazdagabb telített zsírban és nátriumban - derült ki a kutatásokból.

A 12-19 év közötti amerikaiak körében több mint háromszorosára nőtt az elhízottak aránya az elmúlt három évtizedben: 5 százalékról 17-re, és ezek a gyerekek valószínűleg felnőttkorukban is túlsúlyosak lesznek. Egy kutatás szerint azoknak a gyerekeknek a 80 százaléka, akik 10-15 éves korukban túlsúlyosak voltak, azok maradtak felnőttkorukban is, egy másikból pedig az derült ki, hogy a túlsúlyos felnőttek negyede az volt már gyermekkorában is.

Az elhízott fiatalok ráadásul gyakran egészségtelen módszereket választanak arra, hogy a súlyukat ellenőrzés alatt tartsák. A Minnesotai Egyetem munkatársai szerint húszéves korukra a nők 20 százaléka szed fogyasztó tablettát, a tizenéves lányoknak a 60 százaléka szed gyógyszert, hashajtót, hánytatja magát, vagy hagy ki egy-egy étkezést.

Mégis, azok lesznek nagyobb valószínűséggel elhízottak, akik ilyen extrém módszerekhez folyamodnak.

Nem megoldás a kalóriaszámlálás sem, ha ugyanis a szervezet nem jut elegendő tápanyaghoz, akkor felborul az anyagcseréje - és ez is elhízáshoz vezethet. Egy 14-18 év közötti lánynak napi 2200-2400 kalória bevitelére van szüksége - ezt pedig a legtöbb népszerű diéta nem biztosítja.

A zsírtól való rettegés oda vezetett, hogy a fiatalok kerülnek mindent, ami zsíros - így viszont nem jutnak hozzá a létfontosságú és egészséges omega-3 zsírsavakhoz sem. Azzal sincsenek tisztában, hogy mennyi teljes kiőrlésű gabonafélét kell fogyasztaniuk egy nap, ezt pedig oda vezet, hogy a szervezetük nem kapja meg a szükséges szénhidrát-mennyiséget.

Címlapról ajánljuk
Jön a vagyonadó: Magyar Péter posztolt a kormányülés után

Jön a vagyonadó: Magyar Péter posztolt a kormányülés után

A szerdai kormányülésen a kabinet többek között arról is döntött, hogy 3,4 milliárd forintnyi rendkívüli forrást biztosít a kórházi klímaberendezések azonnali javítására és karbantartására – derül ki a miniszterelnök Facebook-bejegyzéséből.

Bendarzsevszkij Anton: ez most már trendforduló, Ukrajna megfordította a háború menetét

Egy háború legtöbbször nem statikus, hanem dinamikus, a jelenlegi szakasz azonban egyértelműen Ukrajnának kedvez, de ez nem jelenti azt, hogy Oroszország számára elúszott volna a háború – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója. Arról is beszélt, hogy az ukránok a drónhasználatban, a technológia és a mesterségesintelligencia-képességek terén kerültek fölénybe az oroszokkal szemben.
inforadio
ARÉNA
2026.06.11. csütörtök, 18:00
Dénes Ferenc sportközgazdász
Dénes Tamás az InfoRádió főmunkatársa, futballtörténész és -szakíró
Megjött a hét egyik legfontosabb adata, Donald Trump bejelentésére vérengzés alakult ki a tőzsdéken

Megjött a hét egyik legfontosabb adata, Donald Trump bejelentésére vérengzés alakult ki a tőzsdéken

Tegnap megindult a profitrealizálás a technológiai cégeknél a Wall Streeten, ami végül felemás záráshoz vezetett, és Ázsiában is az eladók voltak ma fölényben. Európában szintén egyre rosszabb a hangulat, ez alól a magyar tőzsde sem kivétel, itthon a Mol vezeti az esést. Tovább rontotta a hangulatot, hogy Donald Trump jelezte: túl régóta húzódnak az Iránnal folytatott tárgyalások, és további lépéseket helyezett kilátásba az elnök. Javította viszont a képet, hogy a legfrissebb adatok alapján, meglepetésre a maginfláció csak kismértékben emelkedett Amerikában, ami ad némi mozgásteret a Fed számára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×